یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۵۵۰
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد فاطمی(س):

مساجد نهاد محرومیت زدایی هستند

حجت الاسلام میثم علوی ارجمند تقویت بعد اجتماعی مساجد را مهمترین رکن در تقویت اعتماد مردم به مساجد دانست که نتیجه آن حضور پررنگ‌تر آنها در این نهاد مردمی خواهد بود.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۲۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام میثم علوی ارجمند، امام جماعت مسجد فاطمی(س) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مساجد، بعد اجتماعی و خدمات رسانی به محرومین است گفت: با تقویت بُعد از مساجد، اعتماد مردم جلب شده و در نتیجه حضور پررنگتر در این نهاد مردمی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه از صدر اسلام مسجد همواره نهاد محرومیت زدایی بوده است خاطر نشان کرد: این موضوع بعد از انقلاب اسلامی مجددا قوت گرفت تا امروز بتوانیم در بحث جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان گام موثری برداریم.

حجت الاسلام علوی ارجمند ائمه جماعات مساجد را امام هر محله دانست و افزود: امام جماعت با کلامی که دارد می‌تواند در بسیاری از ساکنان محله اثرگذار باشد. موفقیت در تهیه حدود 500 جهیزیه نشان دهنده اعتماد مردم به مساجد و ائمه جماعات در امور خیریه است.

امام جماعت مسجد فاطمی(س) اولین و موثرترین گام در راستای ازدواج آسان را فرهنگ سازی معرفی کرد و اظهار داشت:  فرهنگ سازی در خانواده ها باید ابتدا از پدر و مادر آغاز شود و بعد به تبع آن باید به فرزندان منتقل شود.

حجت الاسلام علوی ارجمند با اشاره به اینکه دین اسلام نیز همواره بر ازدواج آسان تاکید داشته است گفت: با فرهنگ سازی می‌توان فرهنگ غلط تجمل گرایی را از بین برد، وقتی این امر محقق شود جوانان معایب تجمل گرایی را می‌پذیرند و خودشان به این سمت نخواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه در تهیه جهیزیه توسط مساجد خرید کالای ایرانی در اولویت قرار داشته است افزود: مقام معظم رهبری همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند، مهمترین قدم در اجرای این فرمایش خرید کالایی ایرانی است. با این اقدام نه تنها به اقتصاد کشور کمک می‌کنیم بلکه جوانان ما نیز مشغول به کار می‌شوند و همین امر ازدواج به موقع و آسان آنها را به دنبال خواهد داشت.


(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۲۰
https://news.masjed.ir/u/iIk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید