چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۵۴۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معرفی کتاب؛

«نگاهی به شیوه‌های رهبری امام هادی(ع)» + فایل pdf

«نگاهی به شیوه‌های رهبری امام هادی(ع)» به شیوه‌های رهبری ایشان در عصر تاریک 6 تن از خلفای جائر عباسی نگاهی می‌اندازد و محورهای مهم اقدامات آن امام همام را در مدت امامت و رهبری امت مورد بررسی قرار داده است.

(چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۱:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، کتاب «نگاهی به شیوه‌های رهبری امام هادی(ع)» نوشته عبدالکریم پاک نیا سعی دارد تا شیوه رهبری و امامت امام هادی(ع) را در شرایط تاریک دوران عباسی بررسی کند.

این کتاب علاوه بر راهکارها و ابتکارات آن حضرت در زمان عباسی، به رفتار کریمانه آن حضرت در برابر شیعیان و راه‌های جذب آنها و همچنین مبارزات آن حضرت با جور حاکمان و جهل خرافه پرستان پرداخته است.

«نگاهی به شیوه‌های رهبری امام هادی(ع)» در بخشی مجزا به احیای فرهنگ غدیر از سوی این امام‎ هدی پرداخته و آموزه‌های امام هادی(ع) را در نگاهداشت فرهنگ غدیر در اختیار خوانندگان گذاشته است.

امام هادی علیه السلام در نیمه ذیالحجه سال 212 (ه.ق) در اطراف مدینه در محلی به نام« صریا » به دنیا آمد.پدرش پیشوای نهم، امام جواد علیه السلام و مادرش بانوی گرامی سمانه مغربیه است که زنی با فضیلت، شب زنده‌دار و با تقوا بود.

آن حضرت در سال 220 (ه.ق) در 8 سالگی، پس از شهادت پدر گرامی‌اش به امامت رسید. امام علی النقی علیه‌السلام در طول 33 سال امامت خویش، با چند تن از خلفای عباسی هم عصر بود؛ که به ترتیب عبارتند از:

1 - معتصم، برادر مامون (217 - 227)

2 - واثق، پسر معتصم (227-232)

3 - متوکل، برادر واثق (232-248)

4 - منتصر، پسر متوکل ( 6 ماه)

5 - مستعین، پسر عموی منتصر (248-252)

6 - معتز، پسر دیگر متوکل ( 252-255)

امام هادی علیه‌السلام در زمان خلیفه‌ی آخر و به دست عوامل وی مسموم گردیده و به شهادت رسید و ایشان را در شهر سامرا و در خانه‌ی خود به خاک سپردند.

به مناسبت میلاد آن حضرت به شیوه‌های رهبری ایشان در عصر تاریک 6 تن از خلفای جائر عباسی نگاهی می‌اندازیم و محورهای مهم اقدامات آن امام همام را در مدت امامت و رهبری امت مورد بررسی قرار داده و با استفاده از منابع تاریخی و شواهد موجود، تصمیمات مدبرانه و مواضع حکیمانه‌ی ایشان را در تنویر افکار شیعیان و در برابر گروه‌های منحرف داخلی بازشناسی می‌کنیم.

 برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب به لینک زیر مراجعه کنید

 

(چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶) ۱۱:۲۳
https://news.masjed.ir/u/ma5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید