دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۵۴۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجد استان تهران:

مسابقه ثقلین در مسجد روح‌الله افسریه/ برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مسجد الجواد (ع)/یادواره ستاره‌های درخشان عرصه فقه و اجتهاد در مسجد امام زین‌العابدین(ع)

در آستانه عید سعید غدیر خم مساجد تهران با برگزاری مراسمات ویژه ولایت و امامت میزبان یاران علی(ع) هستند. همزمان با این ایام نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مسجد الجواد (ع) و یادواره ستاره‌های درخشان عرصه فقه و اجتهاد در مسجد امام زین‌العابدین(ع) برگزار خواهد شد.

(دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶) ۱۴:۲۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد استان تهران در ایام دهه ولایت و امامت و در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم برنامه‌ها و مراسمات ویژه این ایام را برگزار می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مسجد الجواد (ع)

 نمایشگاه کتاب مسجد الجواد (ع) از ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه در این مسجد برگزار می‌شود. در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب محصولاتی از ویترای، رویان‌دوزی، کار با نمد، تابلو فرش، تابلوی نقاشی، بافتنی، قلاب‌بافتنی، موزائیک شکسته، تابلوی برجسته، تکه دوزی و بدلیجات در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

همچنین درس اخلاق و تفسیر حجت‌الاسلام آشتیانی، سلسله جلسات اخلاق دکتر محمد کاظم نیکنام و  قرائت و شرح زیارت آل یاسین در طول هفته درمسجد الجواد برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسجد الجواد(ع) در میدان هفتم تیر واقع شده است.

 

برگزاری ویژه برنامه معرفی ابعاد ولایت و امامت در مسجد جامع نبی‌‌اکرم(ص)

مسجد جامع نبی اکرم (ص) با همکاری حوزه علمیه نبی‌اکرم (ص) همه ساله در ایام بزرگداشت عید غدیر و دهه ولایت و امامت، ویژه برنامه‌هایی را با هدف معرفی بیشتر ابعاد ولایت و امامت برای مردم به ویژه نسل‌های جوان برگزار می‌کند.

بنا بر این گزارش، جشن ازدواج زوج‌های جوان از جمله برنامه‌های مهم این مسجد در ایام بزرگداشت عید غدیر و دهه ولایت و امامت است که همراه با تقدیم هدایایی از سوی مردم و مسجد جامع نبی اکرم (ص) به این زوج‌های جوان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع نبی اکرم (ص) در تهران، خیابان پیروزی، خیابان نبرد، بلوار نبی اکرم (ص) واقع شده است.

 

یادواره ستاره‌های درخشان عرصه فقه و اجتهاد در مسجد امام زین‌العابدین(ع)

بنا بر این گزارش، بیت آیت‌الله العظمی سیدمحمدحسن رییس در نظر دارند اولین یادواره ستاره‌های درخشان عرصه فقه و اجتهاد را در آستانه عید بزرگ غدیر، عید ولایت و امامت، جمعه 17 شهریورماه از ساعت 9 صبح در مسجد امام زین‌العابدین (ع) برگزار کنند.

بنا بر این گزارش، در اولین یادواره ستاره‌های درخشان عرصه فقه و اجتهاد، شخصیت اخلاقی، علمی و مبارزاتی آیت‌الله العظمی سیدمحمدحسن رییس و آیات سیداسدالله احسانی رییس و سیداحمدحسین احسانی رییس تکریم و تقدیر می‌شوند.

لازم به ذکر است که آیت‌الله سیدمصطفی امین؛ مدرس حوزه علمیه، سخنران این مراسم است.

یادآور می‌شود؛ مسجد امام زین‌العابدین (ع) در خیابان ارم، جنب مرقد ابن‌بابویه واقع شده است.

 

برگزاری جشن عید سعید غدیر خم در مسجد روح‌الله افسریه

 مراسم جشن عید سعید غدیر خم همراه با قرعه‌کشی مسابقه بزرگ ثقلین جمعه هفدهم شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد روح الله افسریه برگزار می‌شود. به برندگان مسابقه بزرگ ثقلین کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از طرف مسجد روح‌الله اعطا می‌‌شود.

بنا بر این گزارش حجت اسلام حسین دقیقی مسئول شورای فرهنگی مسجد روح‌الله سخنران و ذاکر اهل بیت ولی‌الله خانی مداحی این مراسم را بر عهده دارند.

یادآور می‌شود؛ مسجد روح‌الله در افسریه، ۱۵ متری چهارم، ۱۰ متری سی هشتم کوچه شهید قاسم تارخ واقع شده است.

 

برگزاری جشن بزرگ غدیر خم در مسجدحاج حسن صنیع‌الدیوان خیابان وحدت اسلامی

مراسم جشن بزرگ غدیر خم شنبه هجدهم شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‎الاسلام خداداده امام جماعت این مسجد در مسجد صنیع‌الدیوان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان در خیابان وحدت اسلامی ابتدای کوچه بشیری واقع شده است.

 

(دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶) ۱۴:۲۵
https://news.masjed.ir/u/wfa
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید