شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۴۶۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در گفتگو با پایگاه تخصصی مطرح شد:

بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار ائمه جماعات در سال95/گفتگو با مسئول شورای فرهنگی مسجد روح‌الله افسریه

حجت الاسلام دقیقی که در دیدار تاریخی رهبر انقلاب با ائمه جماعات حضور داشت در رابطه با نکات آن دیدار گفت: ائمه جماعات و مسجدی‌ها باید در رابطه با سخنان آن روز رهبر انقلاب باید تامل و تدبر کنند که چه میزان از نکاتی که رهبر انقلاب در سال گذشته به امامان جماعات تذکر فرمودند را عملی کردند و چه اقداماتی در تحقق ایده‌هایی که ایشان برای تبدیل مساجد به مسجد برقرار و نمونه فرمودند، حرکت کردند.

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۸

پایگاه تخصصی مسجد، جلال حیران‌نیا؛ سال پیش در سالروز گرامیداشت روز جهانی مسجد ائمه جماعات استان تهران با رهبر انقلاب دیداری داشتند که به یک دیدار تاریخی برای ائمه جماعات استان تهران و روحانیون حاضر در آن جلسه بدل شد. مقام معظم رهبری در این دیدار ائمه جماعات را همکار خطاب کردند. در این دیدار ایشان کلیدواژه‌ها و راهبردهای مهمی را در رابطه با مسجد و پیشرفت آن به سمت مسجد تراز و مسجد برقرار توصیه‌ کردند. در این رابطه با چند امام جماعت و مسئولان شورای فرهنگی مساجد حاضر در این جلسه گفتگو انجام داده‌ایم و از آنها حال و هوای آن روز تاریخی و آنچه از آن بیانات دریافته‌اند را جویا شدیم. در ادامه گفتگو با حجت الاسلام حسین دقیقی مسئول شورای فرهنگی مسجد روح‌الله دوراهی قپان با همین مضمون از نظرتان می‌گذرد.

حجت لاسلام دقیقی در رابطه با حال و هوای دیدار ائمه جماعات با رهبر انقلاب در سالروز گرامیداشت روز جهانی مسجد در سال نود و پنج گفت: دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جماعات استان تهران در سال گذشته یکی از افتخاراتی بود که نصیب ائمه جماعات  این استان شد و یک دیدار کم نظیر بود. این دیدار هم  از حیث مطالب  ارزشمندی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، و هم از حیث حضور منسجم ائمه جماعات بسیار کم نظیر و ارزشمند بود.

وی افزود: نکته قابل توجه و به یاد ماندنی آن دیدار، شور و اشتیاقی بود که در میان ائمه جماعات به چشم می‌خورد. لحظات وصف ناپذیری که مختص آن لحظه بود و امیدواریم خداوند توفیقی دوباره برای دیدار مقام معظم رهبری عنایت کند. در آن روز بخصوص، خیابان‌های منتهی به حسینیه امام خمینی(ره) مملو از ائمه جماعاتی بودند که علیرغم کهولت سن، با اشتیاقی غیر قابل باور برای دیدار ولی فقیه و رهبر خود به سمت حسینیه می‌شتافتند. گویی کهولت سن و مشکلات جسمی را فراموش کرده بودند. حال و هوای دیدار با مقام معظم رهبری در گرامیداشت روز جهانی مسجد در سال نودو پنج، بسیار معنوی بود به خصوص که ایشان ائمه جماعات را همکاران خود نامیدند. مهمترین امر اما در این جلسه نکات و کلیدواژه‌هایی بود که توسط ایشان برای ائمه جماعات مطرح شد. نکاتی که برای آینده مساجد نقش راهبردی داشت و مخاطب آن فرمایشات علاوه بر ائمه جماعات، همه مسجدی‌ها بودند.

وی در خصوص نکاتی که رهبر انقلاب در آن دیدار مطرح کردند گفت: مقام معظم رهبری در آن جلسه به چند نکته اساسی و کاربردی اشاره فرمودند، که اگر این نکات در یک مسجد اجرا و عملی شود آن مسجد به یک مسجد برقرار و تراز در جامعه اسلامی تبدیل می‌شود. یکی از نکات مهم و کاربردی که حضرت آقا در آن جلسه بیان فرمودند، این بود که نمازی که در مساجد اقامه می‌شود باید بدون آفت باشد. یعنی امام جماعت در اقامه نماز باید همه ذهن‌ها و فکرها را به سمت یک نماز کامل و همراه با معنویت هدایت کند. نمازی که بیشتر از چیزهای دیگر جاذبه داشته باشد.

حجت الاسلام دقیقی در ادمه گفت: نکته مهم  دیگری که  مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، جذب جوانان به مسجد، از طریق دل جوان بود. جمعیت جوان کشور، با همه برنامه‌ریزی‌هایی که دشمنان برای آنها تدارک دیدند باید با برنامه و اقدامات مناسب به مساجد جذب شوند.

وی افزود: از کلیدواژه‌های مهم دیگر که معظم له به آن تأکید داشتند، می‌توان به جلوگیری از سکولار شدن مساجد اشاره کرد. رهبر انقلاب در اینباره فرمودند: بعضی ها در تلاشند برخلاف توصیه ما مساجد را از مسائل سیاسی خالی کنند و می‌گویند ائمه جماعات وارد مسائل سیاسی و تحلیل آن نشوند. ایشان کلمه سکولار را به طور کامل تبیین کردند و فرمودند: سکولار به معنای بی‌دینی نیست، بلکه به این معنا ست که دین، غیر از اعمال شخصی، در هیچ حوزه دیگری ورود نداشته باشد. این فرمایش رهبر معظم انقلاب در شرایطی است که دشمنان برای همه امور برنامه‌ریزی می‌کنند، مسائلی چون امور تربیتی، اقتصادی و فرهنگی. قطعا دشمن برای مساجد که محل حضور و اجتماع مومنین و ناب‌ترین افراد جامعه است، برنامه دارد. یکی از این برنامه‌ها، هدایت مساجد به سمت سکولار شدن است.

مسئول شورای فرهنگی مسجد روح‌الله افسریه که در آن دیدار حضور داشت در ادامه گفت:مقام معظم رهبری در آن جلسه به یاد ماندنی به لزوم تشکیل جلسات رو در رو توسط امام جماعات با مردم و جوانان برای موضوعات مختلف و رفع شبهات تأکید فرمودند.

وی افزود: امروز این تکلیف بردوش ائمه‌جماعات است چون حضرت آقا حجت را در آن جلسه تمام کردند. ائمه جماعات در سالروز دیدار با مقام معظم رهبری و روز جهانی مسجد باید مقداری تحقیق، تامل و تدبر کنند که چه میزان از نکاتی که رهبر انقلاب در سال گذشته به امامان جماعات تذکر فرمودند را عملی کردند و چه اقداماتی در تحقق ایده‌هایی که ایشان برای تبدیل مساجد به مسجد برقرار و نمونه فرمودند، حرکت کردند.

حجت الاسلام دقیق در پایان گفت: همچنین این نکته در سالروز این همایش باید بررسی شود که مساجد به عنوان مرکز رجوع همه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان، چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند. این نکته بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی اهمیت بود.

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۸
https://news.masjed.ir/u/hfb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید