چهارشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۳۴۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی
به مناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد منتشر شد:

مصوبه سازمان همکاری اسلامی در باره هفته جهانی مساجد

سازمان همکاری (کنفرانس) اسلامی در سی امین کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی که در تهران برگزار شد، هفته ای که با 21 آگوست هر سال شروع می شود را به مناسبت به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به عنوان هفته جهانی مسجد نامگذاری کرد.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، متن مصوبه سی امین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در مورد هفته جهانی مساجد به شرح زیر است:

مصوبه شماره 5/30- ث

سی امین کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی با عنوان دوره «اتحاد و عزت» در تاریخ 7-9 خرداد 1382هجری شمسی( 28-30 ماه می 2003 میلادی) مصادف با 27-29 ربیع الاول 1424 هجری قمری در تهران برگزار شد.

در این کنفرانس بر نقش مساجد در تقویت اتحاد و همکاری میان فرزندان امت اسلامی که در منشور سازمان همکاری اسلامی بر آن تاکید شده است، اشاره شد.

کنفرانس مذکور اهمیت مساجد را به عنوان پایگاه و پناهگاهی برای گرد هم آمدن مسلمانان از صدر اسلام تا کنون یادآور شد.

همچنین شرکت کنندگان در کنفرانس بر اهمیت نقش تاثیرگذار مسجد به عنوان نمادی از نمادهای اتحاد و برادری در جهان اسلام تاکید کردند که ماده اول فصل پنجم از راهبرد فرهنگ اسلامی نیز در مورد احیاء نقش مسجد در تقویت فرهنگ و ارزش های اسلامی تاکید می کند.

1-    هفته ای که همزمان با 21 آگوست هر سال شروع می شود و مصادف است با سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها، هفته جهانی مسجد نامگذاری می شود.

2-    کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواهان تداوم زنده نگه داشتن این هفته از طریق برگزاری مراسم ها و نشست ها و با هدف تقویت نقش مساجد و حفاظت از آن به عنوان اماکن مقدس اسلامی طبق ارزش های والای اسلامی شدند.

3-    از دبیر کل سازمان درخواست می شود، اجرای این مصوبه و ارائه گزارش در این مورد را در سی و یکمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو در دستور کار خود قرار دهد.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸
https://news.masjed.ir/u/pgh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید