چهارشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۳۴۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد جامع لولاگر:

حمایت مالی از مساجد، باعث افزایش اثرگذاری آن‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا با بیان اینکه باید از مساجد حمایت مالی شود، گفت: اگر ارکان مسجد وظایف‌شان را به درستی انجام دهند، ما دارای مساجدی فعال و با نشاط خواهیم بود.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا در رابطه با شاخص‌های مسجد تراز اسلامی، گفت: مساجد از چهار رکن اصلی امام جماعت، خادم، هیئت امنا، بسیج و نمازگزاران تشکیل شده‌اند و در صورتی که این ارکان وظایف‌شان را به درستی انجام دهند ما دارای مسجدی فعال و با نشاط خواهیم بود در غیر این صورت آن‌ها به شاخصه‌های «مسجد مطلوب» دست نخواهند یافت.

وی بر لزوم هماهنگی و تعامل میان ارکان مساجد تاکید کرد و گفت: در صورتی که امام جماعت مسجد، مدیری موفق باشد، ولی خادم آن، فردی خوش‌برخورد نبوده و توجهی به بهداشت این خانه خدا نداشته باشد، یا رفتارش با مردم و جوانان پسندیده نباشد، زحمات امام جماعت و سایر ارکان مسجد نیز نتیجه‌بخش نخواهد بود.

امام جماعت مسجد جامع لولاگر، خاطرنشان کرد: امنای مساجد به دلیل آن‌ که در مساجد تصمیم‌گیر هستند، باید راهبری‌ها و تدابیر امام جماعت را نیز در پیش بگیرند و آن‌ها را به منصه ظهور برسانند، بر این اساس به نظرم امنا نیز به عنوان رکنی از مسجد علاوه بر اینکه در انجام امور باید از خودشان سعه صدر نشان دهند و در برنامه‌ریزی‌ها از خود فکر و ایده جدیدی نشان دهند و در رسیدگی به مشکلات تدبیر و خلاقیت داشته باشند.

طالبی‌نیا، حمایت از مساجد را یکی از وظایف نهادها و دستگاه‌های متولی آن‌ها برشمرد و گفت: اگرچه برنامه‌ریزی و مدیریت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امیر (ع) سبب شد تا در صدر اسلام، مساجد، جامع ابعاد گوناگون اجتماعی باشند، اما از این موضوع هم نباید غفلت کرد که وجود ثروت حضرت خدیجه (ع) که در راه اسلام هزینه شد هم در این عرصه بی‌تاثیر نبود، بر این اساس تا زمانی که از مساجد حمایت مالی نشود، آن‌ها به موفقیت‌های لازم نمی‌رسند.

وی با اشاره به هجمه‌های وهابیت و جبهه کفر علیه تشیع، خاطر نشان کرد: با بودجه‌هایی که در اختیار این گروه‌ها قرار می‌گیرد، آنان برنامه‌ریزی گسترده‌ای در راستای ترویج عقاید و  تفکرات‌شان انجام می‌دهند، بنابراین امروز مساجد ما نیز نیازمند برخورداری از حمایت‌های مالی هستند تا بتوانند، مذهب تشیع را نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج آن نیز ترویج دهند.

امام جماعت مسجد جامع لولاگر، اظهار کرد: این مسجد از جمله مساجدی است که منبع درآمد مشخصی ندارد و با کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شود، اما متاسفانه هیچ حمایت مالی از آن نمی شود، این در حالی است که از این مسجد توقع می‌رود تا برنامه‌‌های فرهنگی گسترده‌ای در طول سال برگزار کند.

طالبی‌نیا با اشاره به اینکه همه ساله همزمان با حماسه نهم دی، مراسم بزرگداشت این روز در این مسجد باشکوه خاصی برگزار می‌شود، ادامه داد: من به عنوان امام جماعت و رییس شورای فرهنگی مسجد گله‌مند هستم که وقتی این روز مطرح می‌شود، همه از مسجد جامع لولاگر یاد می‌کنند اما برای برگزاری برنامه‌ها در آن هیچ حمایتی نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسجد جامع لولاگر دارای ۱۵باب مغازه  است اما ملک این مساجد برای سازمان اوقاف و امور خیریه است و از اجاره این مغازه‌ها تنها دو میلیون تومان عاید این مسجد می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع لولاگر، با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این مسجد، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا، اجرای طرح تابستانی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، دعوت از سخنرانان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و برگزاری سلسله جلسات روان‌شناسی و مشاوره که با استقبال گسترده خانواده‌ها روبرو است، به گونه‌ای که از مناطق مختلف تهران در جلسات آن شرکت می‌کنند، از جمله برنامه‌های این مسجد است.

طالبی‌نیا، برگزاری جلسات آموزش قرآن کریم، اجرای طرح قرائت زیارت امین‌الله و قرائت زیارت آل‌یاسین و دعاهای توسل، کمیل و ندبه را بخش دیگری از برنامه‌های مستمر مسجد لولاگر دانست.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع لولاگر درتقاطع نواب صفوی و آذربایجان واقع شده است.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۵
https://news.masjed.ir/u/mmg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید