چهارشنبه / ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۳۳۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجد استان تهران:

مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد در مسجد روح‌الله افسریه / برگزاری همایش «بر بال اربعین» در مسجد حضرت ولی عصر (عج)/برگزاری یادواره شهید هادی باغبانی در مسجد امام رضا(ع)

مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نوری‌زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد روح‌الله افسریه برگزار می‌شود. همچنین اولین همایش علمی فرهنگی «بر بال اربعین» در راستای بررسی ظرفیت‌های بزرگ جریان اربعین ویژه بانوان در مسجد حضرت ولی عصر(عج) و یادواره مستندساز شهید، هادی باغبانی و شهدای مسجد امام رضا(ع) در این مسجد برگزار می‌شود.

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،با فرا رسیدن روز جهانی مسجد، مساجد استان تهران برنامه‌های خود را به منظور گرامیداشت این روز آغاز کردند.

مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد در مسجد روح‌الله افسریه

مراسم گرامیداشت روزجهانی مسجد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نوری‌زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد روح‌الله افسریه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش: این مراسم روز سه شنبه 31 مردادماه جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد روح‌الله افسریه برگزار و گواهینامه قرآنی برای نوآموزان صادر و اهدا خواهد شد.

این مراسم به همت مسجد روح‌الله، حوزه بسیج 319 خاتم الانبیا، شهرداری ناحیه 5 منطقه 15، اداره تبلیغات اسلامی جنوب شهر تهران، پایگاه بسیج مسجد روح‌الله، کانون فرهنگی آل طاها و موسسه باران ثقلین برگزار می‌شود.

  مسجد روح الله

کانون دختران مسجد ائمه بقیع( علیهم السلام) کلاس‌های قرآنی و کمک آموزشی درسی برگزار می‌کند

بنا بر این گزارش، کانون دختران مسجد ائمه بقیع( علیهم السلام) برای نشر و گسترش معارف ناب اسلام محمدی کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن ، تفسیر، تجوید ، حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همراه مناجات خوانی و صحیفه سجادیه، نهج البلاغه ، نهج الفصاحه ، اخلاق، نماز، احکام و سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری مباحث خانواده وهمسرداری و تربیت فرزند را برگزار می‌کند.

همچنین این مسجد آموزش زبانهای خارجی و  رفع اشکال و کلاسهای تقویتی ریاضی، عربی و انگلیسی و تمام دروس ابتدایی و راهنمایی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

این مسجد در ایام تابستان اردوهای زیارتی و تفریحی ـ فرهنگی را نیز در برنامه‎های خود گنجانده است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و اطلاع بیشتر از کلاس‌ها و اردوها به خانم جعفرپور و یا با شماره های 09120598594_ 09128053425تماس بگیرند.
یادآور می‌شود
مسجد ائمه بقیع( علیهم السلام) در خیابان شوش شرقی . خیابان شهید رجب نیا . لب خط (شهرزاد) بعد از بیمارستان مهدیه

 

 اولین همایش علمی فرهنگی «بر بال اربعین» در مسجد ولیعصر(عج)

دبیرخانه کنگره‌های بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع) و لقاء الحسین (ع)» اولین همایش علمی فرهنگی «بر بال اربعین» را در راستای بررسی ظرفیت‌های بزرگ جریان اربعین ویژه بانوان برگزار می‌کند.

این همایش در تاریخ ۲۶ مردادماه، از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ در سالن همایش‌های مسجد حضرت ولی عصر (عج) برگزار میشود.

یادآور می‌شود؛ مسجد حضرت ولی عصر (عج) در اتوبان ارتش، شهرک شهید محلاتی، فاز۳، محله مخابرات واقع شده است.

 

 یادواره مستندساز شهید، هادی باغبانی و شهدای مسجد امام رضا (ع) برگزار می‌شود

 بنا بر همین گزارش، یادواره مستندساز شهید، هادی باغبانی و شهدای مسجد امام رضا(ع) در روز پنج شنبه، 26 مرداد ماه ۱۳۹۶ بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام حیدر مصلحی (وزیر سابق اطلاعات) و مداحی امیرعباسی برپا می‌شود.

شهید هادی باغبانی مستندساز و خبرنگار مازندرانی بود که برای ساخت مستندی از بحران سوریه به این کشور سفر کرده بود و در سال ۱۳۹۲ در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.

یادآور می‌شود؛ مسجد امام رضا (ع) در حکیمیه، خیابان شهید نشوه (سازمان آب)، کوچه شهید باغبانی (هشتم غربی) واقع شده است.

 

(چهارشنبه ۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۸
https://news.masjed.ir/u/r24
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید