یکشنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۹۲۹۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در مسجد جامع المهدی(عج) شهرری صورت گرفت:

آخرین جلسه قبل از عزیمت به حج با حضور قاری آستان رضوی

آخرین جلسه قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌درچه‌ای قبل از عزیمت به حج تمتع در مسجد جامع المهدی(عج) با حضور سیدجواد حسینی برگزار شد.

(یکشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۴۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، آخرین جلسه قرآن حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد موسوی درچه‌ای قبل از عزیمت به حج تمتع، روز گذشته ۲۰ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۴ در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، کوچه مسجد با حضور امام جماعت محترم مسجد، حجت الاسلام تهرانی و سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان و احمد مرادی، قاری ممتاز و از شاگردان مرحوم استاد مولایی برگزار شد.

در این جلسه قرآن، اعضا به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند. در خلال تلاوت‌ها، موسوی‌درچه‌ای با بیان اینکه این لحظات جلسات قرآن را قدر بدانیم و با گرامیداشت یاد شهدای منا گفت: زمانی که پدر بزرگوار حقیر به رحمت خدا رفتند، آیت الله حائری در ابتدای پیامی که برای رحلت ایشان مرقوم فرمودند، نوشتند: «رفتن برای پاک روندگان، قبولی از امتحان است». خیلی جمله ساده ای‌ است، اما پرمغز است. من خاطرم هست که ایشان منزل ما آمدند در ایام فوت پدر، دقایقی صحبت کردند و مثالی زدند که یک نفر در یک کلاسی قبول شده است و بجای اینکه همه خوشحال باشند از قبولی او، گریه می‌کنند. بخاطر همین خانواده‌های شهدا، بعضا، حتی مشکی نمی‌پوشند و سفید می‌پوشند. چون پاک رفته‌اند. این مهم نیست که انسان در چه سنی و در کجا به دیدار خداوند نایل می‌شود. بلکه کیفیت ملاقات با خداوند مهم است و مهم آن است که انسان در آن هنگام روسفید باشد و این همان عاقبت به خیری و قبولی اعمال است و بالاترین نمره قبولی اعمال در کارنامه شهداست.

سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای ادامه داد: در طول این ۴۰ روز که در مکه و مدینه هستم، سیدمرتضی ابدالی، قاری و مدرس قرآن کریم، جلسه را اداره خواهد کرد و حقیر از مکه و مدینه به صورت لایو با اعضای جلسه صبح جمعه ارتباط خواهم گرفت.

موسوی درچه‌ای در میان تلاوت‌های اعضاء با اشاره به مراسم تشییع مرحوم علی کاربین، از اعضای مسن جلسه، گفت:  مرحوم کاربین که سال‌ها در جلسات قرآن حضور داشت، تنها کسی بود که با گذشته ۵ سال از تاسیس صندوق انصارالقرآن به این صندوق به صورت ماهیانه کمک می‌کرد.

حسن ختام این جلسه قرآن، تلاوت سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان بود که ۴۰ دقیقه به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه انعام، بلد، شمس، ضحی پرداخت و تلاوتی ماندگار را از خود به جای گذاشت. در پایان جلسه نیز، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت موسوی درچه‌ای برپا شد. در ادامه تلاوت سیدجواد حسینی و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

آخرین جلسه قبل از عزیمت به حج با حضور قاری آستان رضوی

حجت الاسلام درچه‌ای  

(یکشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۴۹
https://news.masjed.ir/u/opz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید