سه شنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۲۴۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ستاد اقامه نماز قم:

نرم افزار مسجدیاب در اختیار عموم قرار گرفت/اطلاعات 30 هزار مسجد در این نرم افزار

خامه یار گفت: طراحی و ساخت نرم‌ افزار مسجدیاب، کاری از ستاد اقامه نماز قم با بارگزاری اطلاعات 30 هزار مسجد به پایان رسید و در اختیار عموم قرار گرفت.

(سه شنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: این نرم‌ افزار به عنوان بانک اطلاعات مساجد و حسینه‌ های سراسر کشور با همکاری نهادهای مختلف از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات حوزه علمیه و دبیران اقامه نماز سراسر کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: این نرم افزار اطلاعات مساجد و حسینیه های سراسر کشور را به منظور بهره‌ مندی هموطنان در اختیار شهروندان قرار می دهد و از موازی کاری در این حوزه جلوگیری می کند.
خامه ‌یار با اشاره به این که راه اندازی این نرم‌ افزار به مدت یک سال به طول انجامید گفت: با اطلاعاتی که از مساجد سراسر کشور جمع آوری شده است مسافران در شهرهای مختلف می توانند برای اقامه نماز نزدیک‌ ترین مسجد را نسبت به موقعیت مکانی خود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌ افزار به‌ گونه‌ ای طراحی شده است که بر اساس آن مسئولان مربوطه و ائمه جماعات می‌ توانند بر اساس منطقه و محله، فعالیت‌ های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را برای عموم مردم برنامه‌ ریزی کنند.

مدیرستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به این که این نرم افزار اطلاعات مفیدی را در اختیار انجمن خیران مسجد ساز قرار می دهد گفت: روستاهایی که فاقد مسجد هستند از طریق این نرم افزار شناسایی می شوند.

وی بیان داشت: بخشداران و دهیاران موظف هستند تا ضمن بررسی های لازم، اطلاعات محله هایی که فاقد مسجد هستند را در اختیار این ستاد قرار دهد تا اقدام به راه اندازی مسجد با همکاری انجمن خیران مسجد ساز شود، ضمن این که بازدیدهای موردی از روستاها صورت گرفته است و تا کنون هیچ روستایی بدون مسجد گزارش نشده است.

وی با تاکید بر این که ٧٢ هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد گفت: این نرم افزار قابلیت افزایش تعداد مساجد را دارد و تا چند ماه آینده به روز رسانی می شود.

خامه یار گفت: همه مردم می توانند برای ارائه اطلاعات و پیشنهادها با شماره های تماس 37732979-025 و تلگرام 09037517183 و ایمیل qom.namaz@gmail.com ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ٢٠٠مسجد و حسینیه استان قم در این نرم افزار بارگزاری شده است.

وی با اشاره به این که مسجد حضرت علی(ع) بیشترین نام انتخابی مساجد سراسر کشور است گفت: بعد از نام امام اول شیعیان و القاب امیرالمومنین(ع)، بیشتر مساجد به نام امام حسین(ع) نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای نصب این نرم‌ افزار شهروندان می‌ توانند به نشانی اینترنتی https://cafebazaar.ir/app/com.adib.mh.masjedyab/?l=fa مراجعه کنند.

(سه شنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۸
https://news.masjed.ir/u/jj4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید