دوشنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۲۴۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
حجت‌الاسلام سعید کرمی خبر داد:

اجلاس« روز جهانی مسجد» ۲۹ مردادماه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری اجلاس سراسری روز جهانی مسجد، در ۲۹ مردادماه خبر داد.

(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۳

به گزارش پایگاه پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سعید کرمی از برگزاری اجلاس سراسری روز جهانی مسجد در روز ۲۹ مردادماه خبر داد و گفت: این اجلاس با حضور ائمه جماعات استان تهران، به مناسبت ۳۰ مرداد (به آتش کشیدن مسجدالاقصی) در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «مسجد؛ هسته مقاومت» در این اجلاس، اظهار کرد: این کتاب شرح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با ائمه جماعات و نیز دیگر بیانات معظم له در مورد مساجد است و می‌تواند به عنوان  بسته کاملی برای بهره‌برداری ائمه جماعات باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همچنین گفت: در این اجلاس سراسری بنا داریم، از سایت «مسجد کالا» که به منظور معرفی و تامین نیازمندی‌های مساجد تهیه شده است، رونمایی کنیم، تا از این طریق از سویی اهالی مسجد نسبت به محصولات با کیفیت مناسب و مورد نیاز مسجد شناخت پیدا کنند و از سوی دیگر محصولات تولید کنندگان برای استفاده در مساجد معرفی شود، زیرا که سایت «مسجد کالا» می تواند بهترین محل برای ارتباط این دو قشر با یکدیگر باشد.

یادآور می‌شود؛ ۲۱ آگوست برابر با ٣٠ مرداد مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۳۴۸ که سال‌ها بعد بنا به پیشنهاد ایران از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان «روز جهانی مسجد» نامگذاری شد.

 

(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۴۳
https://news.masjed.ir/u/nJd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید