یکشنبه / ۸ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۱۵۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
گزارشی از برگزاری یادواره عملیات مرصاد در مسجد صنیع‌الدیوان؛

روشنگری درباره جنایات منافقین وظیفه مساجد است

امام جماعت مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان گفت: یکی از دلایلی که یادواره عملیات مرصاد برای برگزاری در مسجد انتخاب شد، ارتباط این عملیات با منافقین بود. هدف از این برگزاری نیز تحلیل مواضع گذشته و امروزی منافقین از زبان رزمندگان آن عملیات و تحلیلگران رفتار منافقین بود.

(یکشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، جلال حیران‌نیا؛ مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان خیابان وحدت اسلامی در آستانه بیست و نهمین سالگرد عملیات مرصاد، یادواره این عملیات به یاد ماندنی را به مدت چهار شب برگزار کرد.

مراسم یادواره عملیات مرصاد دوشنبه دوم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن مسجد صنیع‌الدیوان آغاز به کار کرد. روایتگری حاج حسن یکتا بخشی از مراسم روز اول بود. روز دوم با اکران فیلم ماجرای نیمروز بخشی دیگر از جنایات منافقین برای شرکت‌کنندگان در این مراسم آشکار شد. روز سوم اما کمی متفاوت بود. در این روز با نقالی و اجرای تئاتر خیابانی، برگ سیاه دیگری نیز از کارنامه ننگین منافقین نمایان شد. در روز اختتامیه با تجلیل از خادمین شهدا مراسم با سخنرانی و روایتگری امیر سرتیپ دربندی پایان یافت.

برگزارکنندگان این مراسم بیانیه‎ای به منظور حمایت از آرمان شهدا و امام راحل(ره) و ایستادگی در برابر خائنین به انقلاب صادر کردند و طوماری با همین مضمون در صحن حیاط مسجد، در طول مدت مراسم به امضاء بازدید کنندگان رسید.

مساجد باید بخشی ارز فعالیت خود را به دفاع مقدس اختصاص دهند

در گفتگو با حجت‌الاسلام خداداده امام جماعت مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان، انگیزه برگزاری چنین مراسمی و مدت برگزاری آن را از او پرسیدیم، وی در پاسخ گفت: مساجد ما باید بخشی از فعالیت خود را در بحث هویت محله‌ای و منطقه‌ای محل، بخصوص هویت جهاد، مقاومت و شهدای تاریخ انقلاب اسلامی بگذارند. در طول سال به طور مداوم به خانواده معظم شهدا سرکشی کنند و از این منازل نورانی روحیه بگیرند تا بتوانند وظیفه خود را در این راه به نحو احسن انجام دهند. لذا دیدار با خانواده معظم شهدا یکی ا زکارهای مهمی است که باید در دستور کار بچه‌های مسجدی قرار بگیرد. در کنار دیدار با حانواده معظم شهدا نیز باید برنامه‌هایی را به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار مسجد قرار دهند.

وی افزود: شورای فرهنگی مسجد صنیع‌الدیوان نیز با همین رویکرد، در برنامه های سالیانه خود، برنامه هایی ‌را به منظور ترویج فرهنگ شهادت و قدردانی از شهدای انقلاب اسلامی قرار می‌دهد. امسال موضوع یادواره عملیات مرصاد را در دستور کار قرار دادیم.

امام جماعت مسجد صنیع‌الدیوان در ادامه گفت: برگزاری یادواره عملیات مرصاد دلایل متعددی داشت. یکی از دلایل آن فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با این مضمون بود که جای جلاد و شهید عوض نشود. موضوع منافقین یک موضوع بسیار پیچیده‌ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. لذا روشنگری درباره خیانت‌ها و جنایت‌هایی که منافقین از بدو انقلاب انجام داده‌اند، باید همواره در جامعه  ما زنده باشد.

وی افزود: این گروه منحوس اخیراً در سطح بین‌المللی فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند و از سوی استکبارجهانی به این جرثومه‌های فساد تریبون و امکانات فراوانی داده شده است. حتی در راستای این حمایت‌ها، استکبار جهانی به این گروه تروریستی امنیت فراوانی داده است، بطوریکه توانسته‌اند در یک کشور اروپایی تشکیلات خود را مستقر کنند.

خداداده در خصوص اینکه چرا عملیات مرصاد برای یادواره انتخاب شد، گفت: یکی از دلایلی که یادواره عملیات مرصاد برای برگزاری در مسجد انتخاب شد، ارتباط این عملیات با منافقین بود. هدف از این برگزاری نیز تحلیل مواضع گذشته و امروزی منافقین از زبان رزمندگان آن عملیات و تحلیلگران رفتار منافقین بود.

وی یادآور شد: نکته دیگری که مدنظر بود زنده کردن یاد شهید هاشمی که پایگاه مقاومت بسیج این مسجد به نام آن شهید بزرگوار مزین شده است. شهید سیدمجتبی هاشمی توسط منافقین در خیابان وحدت اسلامی و نزدیک به همین مسجد در خیابان ترور و به فیض رفیع شهادت نائل آمد. می‌توان گفت که بهانه برای برگزاری یادواره عملیات مرصاد زیاد بوده است که دلیل آن جنایات فراوانی بود که توسط منافقین در طول عمر انقلاب اسلامی انجام شد.

حجت الاسلام خداداده درخصوص ویژگی‌های این یادواره خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی هایی که این یادواره داشت مدت برگزاری آن بود. معمولا اینگونه مراسم به صورت یکروزه برگزار می‌شود ولی یادواره عملیات مرصاد امسال به مدت چهار شب در مسجد حاج حسن برگزار شد. فراهم کردن وسایلی از قبیل سلاح و ساخت سنگرها‌ی نمادین خود وقت و انرژی بسیاری می‌خواهد. لذا برگزاری این مراسم در چهار روز نسبت به یک روز، با استقبال بیشتری روبرو می‌شد.

وی افزود: این مراسم از دوشنبه دوم مردادماه با روایتگری حاج حسن یکتا آغاز و در روز دوم با اکران فیلم «ماجرای نیمروز» که خود روایتگر گوشه‌ای از جنایات منافقین است ادمه یافت که با استقبال کم نظر مردم مواجه شد. روز سوم  به نقالی و تئاتر خیابانی با موضوع مرتبط به یادواره اختصاص یافت. نمایشگاه و غرفه عکاسی و ایستگاه صلواتی نیز در طول این چند روز برقرار بود و استقبال گسترده‌ای از آن شد. روز چهارم که اختتامیه این یادواره بود با سخنرانی و روایتگری امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی سرتیپ غلامرضا دربندی همراه بود.

امام جماعت مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان در خصوص وظیفه مساجد نسبت به ترویج اهداف انقلاب گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مساجد نباید به سمت سکولاریسم بروند. متاسفانه هستند مساجدی که احساس می‌کنند نباید به برخی مسائل ورود پیدا کنند با این استدلال که ممکن است به نمازگزار و مسجد و برخی از سلایق سیاسی لطمه وارد شود. با این حال من معتقدم درست است که جایگاه امامت جماعت جایگاه جناحی نیست، اما این جایگاه، جایگاهی نیست که انقلاب را یک جناح و ضد انقلاب را جناحی دیگر فرض کند و بخواهد با هردو کنار بیاید.

خداداده افزود: مساجدی که فکر می‌کنند که تبلیغ یاد شهدا، امام راحل و اهداف انقلاب و شعار علیه معاندین نظام و انقلاب اسلامی ممکن است از تعداد نمازگزاران بکاهد، حقیقتاً دچار وسوسه شیطان شده‌اند. با فرض محال که ممکن است جمعیت کم شود بازهم تبلیغ انقلاب و یاد امام راحل(ره) و شهداءِ گرانقدر یک تکلیف بزرگ است.

وی یادآور شد که مردم و جوانان ما شیفته همین کارها هستند و برای حفظ نظام اسلامی ثابت قدم و همیشه در صحنه هستند.

برای دریافت متن بیانیه این مراسم به لینک زیر مراجعه کنید.

 
یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن

 
یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن

 
یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن


یادواره عملیات مرصاد مسجد حاج حسن

(یکشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۲۲
https://news.masjed.ir/u/viQ
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید