جمعه / ۶ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۱۴۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی

تشدید درگیری ها در قلقیلیه-بیت لحم/استعفای نظامی ارشد صهیونیست

منابع فلسطینی از درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها در قلقیلیه، کفرقدوم، بیت لحم و نابلس خبر دادند.

(جمعه ۶ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۷:۲۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از معا، منابع فلسطینی از تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به یک جوان فلسطینی در تقاطع عتصیون در جنوب بیت لحم در کرانه باختری به ادعای تلاش برای اقدام علیه صهیونیستها خبر دادند.

منابع فلسطینی از استعفای ناگهانی ژنرال آریه عمیت از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع به درگیری ها در قلقیلیه، کفر قدوم، بیت لحم و نابلس اشاره کردند.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد: نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از حرکت نمازگزاران فلسطینی به سوی باب الاسباط شدند و حلقه امنیتی در اطراف بخش قدیمی قدس ایجاد کردند.

بر اساس این گزارش؛ هزاران نظامی رژیم صهیونیستی منطقه قدیمی قدس را به محاصره درآورده اند و سه درب مسجد الاقصی را بسته اند. فلسطینی ها با وجود اقدامات صهیونیستها به سوی مسجد الاقصی از طریق باب الاسباط در حرکت هستند.

در همین حال نمازگزاران فلسطینی در کرانه باختری با نظامیان رژیم صهیونیستی درگیر شدند و نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در ورودی شمالی بیت لحم یورش بردند و از گاز اشک آور و بمب های صوتی علیه نمازگزاران استفاده کردند.

این در حالی است که فلسطینی ها نماز جمعه را بر روی آسفالت در قلندیا در شمال قدس اشغال به دنبال ممانعت صهیونیستها از ورود آنها به مسجد الاقصی برگزار کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند: صهیونیستها ۲۱ فلسطینی معتکف در مسجد الاقصی را به مدت ۱۵ روز اخراج کرده اند این افراد عبارتند از مسلم براکعة، أمیر محمود، إبراهیم حمد، محمد عویسات، نادر عبدو، معتصم بالله جولانی، أسامة ابو صالح، محمد خلف، محمد زیدان، إیهاب شلبی، أحمد شویکی، محمد ابو ریاله، محمد محامید، منصور ناصر، مصطفی عابدین، محمد خطاب، محمد بنی نمره، علی شاهین، موسی ناصر، معاذ ربیع، ومحمد کرکی.

این منابع بیان کردند: پنج فلسطینی همچنان در بازداشت صهیونیستها به سر می برند.

شب گذشته صهیونیستها ۱۲۰  معتکف فلسطینی را بازداشت کرده اند و این پس از ضرب و شتم شدید آنها بوده که سبب وارد شدن جراحاتی به فلسطینی ها معتکف شده است.

در همین حال شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابع وابسته به هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۱۳ فلسطینی در درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و اشغالگران در بیت لحم خبر داد.

فلسطینی‌هایی که رژیم صهیونیستی به آنها اجازه ورود به مسجدالاقصی را داد، نماز جمعه خود را پس از دو هفته در این مسجد به جا آوردند؛ همزمان ورودی‌های شهر قدس شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

اوقاف فلسطین اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از نمازگزاران موفق شده اند به مسجد الاقصی وارد شوند

(جمعه ۶ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۷:۲۷
https://news.masjed.ir/u/o6c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید