شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۵۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

150 هزار فلسطینی آخرین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند

اداره اوقاف اسلامی مسجد الاقصی روز جمعه اعلام کرد که حدود 150 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه خود را در آخرین جمعه ماه رمضان در در میان تدابیر امنیتی شدید نظامیان رژیم صهیونیستی، اقامه کردند.

(شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، حدود 150 هزار فلسطینی از مناطق مختلف فلسطین اشغالی خود را به مسجد الاقصی رساندند و در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان اسرائیلی، چهارمین و آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را اقامه کردند.
بنا بر اعلام اداره اوقاف اسلامی، رژیم صهیونیستی با ایجاد موانع امنیتی، اقدامات نظامی شدیدی را برای ورود به قدس اتخاذ کرده و تنها به مردان بالای 40 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را داد.
هزاران فلسطین از صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی برای برگزاری نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهی مسجد الاقصی شدند.
انتظار می ‌رود که هزاران نفر دیگر از مردم فلسطین تا عصر در مسجد الاقصی باقی بمانند.
نظامیان صهیونستی همچنین مانع ورود شهروندان نوار غزه به مسجد الاقصی شدند و تنها به 100 تن از آنها که همگی مسن بودند اجازه ورود دادند.
«شیخ محمد حسین» مفتی شهر قدس در خطبه‌ های نماز جمعه گفت که آمدن مسلمانان به این مسجد بیانگر آن است که این مسجد به مسلمانان تعلق دارد و باید به باقی ماندن تمام این مسجد برای مسلمانان پایبند باشند.
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی روز قدس نامیده شد تا مردم جهان با برگزاری راهپیمایی در این روز حمایت خود را از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
در این روز علاوه بر مردم ایران در سراسر نقاط کشور، شهروندان سایر کشورها از جمله سوریه، تونس، هند و کشورهای دیگر در اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین و دفاع از آرمان فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل راهپیمایی کردند.
(شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۴
https://news.masjed.ir/u/ouz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید