چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۹:۳۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۸۴۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

مهاجم مسجد شمال لندن در صدد حمله به راهپیمایی روز قدس بوده است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که «درن آزبورن» مهاجم حمله تروریستی مسجد شمال لندن در ابتدا درصدد حمله با خودرو به شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس بوده اما چون دیر به این مراسم رسیده، به مسجد فینزبری حمله ور شده است.

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۹:۳۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی روز چهارشنبه نوشت: آزبورن 47 ساله، شنبه گذشته به دوستانش در یک کلوپ شبانه در شهرکاردیف گفته بود که درصدد انجام اقدامی علیه راهپیمایی روز قدس است.
این روزنامه افزود: «اندری پارکر» مدیر این کلوپ شبانه گفت: زمانی که «درن آزبورن» وارد کلوپ شد با همه درباره سیاست حرف می زد. او به شدت تحت تاثیر راهپیمایی روز قدس قرار گرفته بود و می گفت بایستی علیه این مراسم اقدامی صورت گیرد. او می گفت بایستی علیه مسلمانان بایستیم و وقت آن رسیده تا اقدامی صورت گیرد.
دیلی تلگراف ادامه داد: یکی از مشتری های حاضر در کلوپ نیز بیان داشت: او دائما درباره راهپیمایی روز قدس سخن می گفت و بیان می کرد که مسلمانان دروغ می گویند. به نظرم او بنا داشت اول به راهپیمایی روز قدس حمله کند اما چون موفق نشد، به مسجد شمال لندن حمله کرد.'
دیلی تلگراف نوشت: بر اساس گزارش های منتشر شده، آزبورن پس از ترک کلوپ، شب را در خودروی ونی که بعدا از آن برای حمله تروریستی شمال لندن استفاده کرد، خوابیده است.
این روزنامه افزود: «ادوارد گاردینر» که در نزدیکی منزل آزبورن زندگی می کند می گوید: او در ون خوابیده بود. تلاش کردم بیدارش کنم اما به شدت بوی الکل می داد و از خودش واکنشی بروز نمی داد. به همین خاطر به پلیس زنگ زدم اما اقدامی صورت نگرفت.
دیلی تلگراف نوشت: پلیس جنوب ولز تائید کرده است که از سوی اهالی منطقه در رابطه با خوابیدن فردی در خودروی ون مطلع بوده اما به دلیل اینکه جرمی رخ نداده اقدامی صورت نگرفته است.
روزنامه گاردین نیز روز چهارشنبه در گزارشی در همین رابطه نوشت: پلیس با استفاده از دوربین های شهری و دستگاه های شناسایی پلاک خودرو، تحرکات درن آزبورن را از محل سکونتش در شهر کاردیف تا لندن مورد بررسی قرار داده و تائید کرده که او در ابتدا راهی راهپیمایی روز قدس بوده اما دیر به مراسم رسیده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، آزبورن دارای یک حساب توییتری است که هرگز از آن استفاده نکرده اما در عوض، حساب کاربری افرادی همچون 'پاول گولدینگ' و 'جیدا فرانسن' رهبران گروه دست راستی بریتانیا اول را دنبال می کرده است.
گاردین نوشت: کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که برگزار کننده راهپیمایی روز جهانی قدس است می گوید که پیش از برگزاری این راهپیمایی تهدید به خشونت و حمله با خودرو شده است.
این روزنامه انگلیسی افزود: این نهاد اسلامی در بیانیه ای پیش از این راهپیمایی اعلام کرده بود: 'به رغم تهدیدهای صورت گرفته اما راهپیمایی روز قدس همانند سال های گذشته برگزار خواهد شد.' آنها همچنین می گویند که این مساله را به پلیس گوشزد کرده بودند.
گاردین نوشت: اسنادی مبتنی بر اینکه آزبورن عضو فعال گروه های دست راستی بوده وجود ندارد. با این حال مقامات پلیس، مجوز بازداشت وی را تا 24 ژوئن کسب کرده و منزلش در کاردیف را مورد بازجویی قرار داده اند.
حمله یک راننده خودرو در بامداد دوشنبه گذشته به شماری از مسلمانان در نزدیکی مسجد فینزبری در شمال لندن، یک کشته و 10 زخمی برجای گذاشت.
به گفته پلیس قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده اند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج شدن از مسجد فینزبری بوده اند.
پلیس متعاقبا اعلام کرد «درن آزبورن» ساکن شهر کاردیف، مرکز منطقه ولز عامل این حمله تروریستی بوده است.
(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۹:۳۹
https://news.masjed.ir/u/o5p
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید