چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۸۸۳۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت الله صدیقی در مسجد شهید بهشتی مطرح کرد:

مشروعیت حاکم اسلامی نه با رأی مردم که با خداوند است

امام جمعه موقت تهران گفت: حاکم جامعه اسلامی توسط خداوند و نه با رای مردم تعیین می‌شود، امیرمومنان امام علی(ع) توسط خداوند به عنوان حاکم جامعه اسلامی تعیین شده و مشروعیت داشتند اما اگر مردم ایشان را نپذیرفتند در حق خود ظلم کردند.

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: دعاهایی که از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده برگرفته است قرآن کریم است. قرائت دعا که برگرفته از قرآن کریم است یکی از عوامل هدایت و سبب سعادت انسان می‌شود.

امام جمعه موقت استان تهران با بیان اینکه دعا عامل آرامش انسان است، عنوان کرد: انسان با دعا به خداوند متصل شده و همین امر سبب آرامش او می‌شود، بنابراین باید دعا را همچون دارویی برای درمان دردهای خود بشناسیم.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دعا اضطراب را از انسان دور می‌کند، ابراز کرد: دعا قابل آموزش دادن نیست چراکه افراد بی‌دین هم هنگام اضطرار و سختی ناخودآگاه خداوند را می‌خوانند.

وی افزود: خداوند صدای بندگان خود را دوست دارد گاهی برخی از افراد را به بلا دچار می‌کند که با دعا خداوند را بخوانند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حکومت و حاکمیت به خداوند تعلق دارد، عنوان کرد: خداوند مالک همه عالم هستی از جمله انسان است؛ در این بین انسان به میزانی که خداوند به او اجازه داده حق مالکیت دارد.

آیت‌الله صدیقی ابراز کرد: مسوولان کشور اسلامی باید از  امام راحل و رهبر معظم انقلاب یاد بگیرند که همواره با شجاعت از اسلام صیانت کردند. حاکم جامعه اسلامی توسط خداوند و نه با رای مردم تعیین می‌شود، امیرمومنان امام علی(ع) توسط خداوند به عنوان حاکم جامعه اسلامی تعیین شده و مشروعیت داشتند اما اگر مردم ایشان را نپذیرفتند در حق خود ظلم کردند.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: آن کسانی که امروز بر خلاف خطبه غدیر سخنان باطل می‌گویند در حقیقت دنبال خوشحال کردن لیبرال‌های غرب هستند.

(چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۷
https://news.masjed.ir/u/lxb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید