یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۸۰۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک خبر داد؛

مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ مسجد و مرکز دینی قرچک برگزار شد

حجت الاسلام زوبین از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ مسجد، حسینیه و مرکز مذهبی شهرستان قرچک خبر داد.

(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۱۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تهران نیوز ، حجت‌الاسلام اکبر زوبین رئیس اداره تبلیغات اسلامی قرچک اظهار داشت: شب قدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌ها و با فضیلت ‌ترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است و بنا بر برخی احادیث شیعیان، مقدرات سال آینده بندگان در این شب بر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عرضه می‌شود. 

وی با اشاره به جایگاه والای ماه مبارک رمضان در فرهنگ دینی تصریح کرد: مناسبت‌های مذهبی به‌ویژه ماه مبارک رمضان تاثیر بسزایی در مسائل اعتقادی و مذهبی و رفتارهای اجتماعی مردم به‌ویژه جوانان دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک افزود: بر اساس بسیاری از روایات، شب قدر یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان است که شیعیان بر شب ۲۳ و اهل سنت بر شب ۲۷ ماه رمضان تاکید بیشتری دارند.

وی بیان داشت: مراسم احیای شب‌های قدر در ۱۰۰ مسجد، حسینیه و مراکز دینی شهرستان قرچک برگزار شد.

حجت‌الاسلام زوبین با اشاره به مراکز برگزاری مراسم، بیان کرد: این مراسم با حضور مردم مؤمن و روزه دار در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده بی‌بی زبیده سلام‌الله علیها و گلزار شهدای گمنام برگزار شد.

وی گفت: سخنرانی، مداحی و عزاداری، قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر از جمله برنامه‌هایی بود که در اماکن مذهبی شهرستان در شب‌های مبارک قدر اجرا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک در پایان تصریح کرد:‌ همچنین سخنرانی ائمه جماعات و مبلغین در خصوص اهمیت شب‌های قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام، مداحی، اطعام سحری به روزه‌داران و برپایی ایستگاه‌های رمضان در کنار مساجد از جمله برنامه‌های این شب‌هابود که با لطف خدا و همراهی همه ائمه جماعات و فعالان مسجدی صورت گرفت.

(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۱۷
https://news.masjed.ir/u/nJf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید