یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۷۹۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت‌الله خاتمی درمسجد حرم حضرت عبدالعظیم(ع):

مکتب علی(ع) و جانشین عامش را تنها نخواهیم گذاشت

امام جمعه موقت تهران در مراسم سومین شب از لیالی قدر گفت : مردم با حضور در این اجتماعات الهی به دشمنان میگویند که علی را تنها گذاشتند امّا ما مکتب علی و جانشین عامش را تنها نخواهیم گذاشت

(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنرانی مراسم شب احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گفت : شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان براساس شواهد متعدّد محتمل است که شب قدر باشد .گرچه شب قدر مخفی است که آنهم حکمتی دارد . افضل ماه های سال سه ماه رجب ، شعبان و رمضان است و افضل این سه ماه ، شهرالله اکبر ، رمضان است ، گل شبهای ماه مبارک رمضان لیالی قدر 19 ، 21 و 23 رمضان است و گل این شبهای قدر شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که در اینخصوص سیزده روایت از معصومین منقول است که افضل شبهای قدر ، شب بیست و سوم رمضان است .

وی سپس با برشمردن اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سه روایت درخصوص اهمیّت شب بیست و سوم بیان نمود: پیامبر اکرم (ص) هیچ یک از اعضای خانواده را نمی گذاشتند که در این شب بخوابند . حضرت زهرا (س) می فرمایند کسی که از برکات امشب محروم شود محروم واقعی است و امام صادق (ع) با وجود بیماری که داشتند فرمودند بستر مرا در مسجد بیاندازید تا شب بیست و سوم رمضان را درک کنم .

استاد حوزه علمیه قم سخنانش را با محوریّت تبیین پنج پیام اجتماعات و همایش های مذهبی از جمله مراسم های لیالی قدر ادامه داد : پیام اول حضور انبوه مردم در مراسم های مذهبی ، پیام عشق به خداست ، یعنی با وجود تلاش زیاد دشمنان دین برای جدا کردن ما از خدا ، اما ناکام مانده اند و این اجتماعات بیان میکند که ما از در خانه تو جدا نمی شویم .

آیت‌الله سید احمد خاتمی ادامه داد: پیام دوم ، پیام آشتی با خدا ، یعنی این مردم آمده اند که بگویند خدایا امشب شب تعیین سرنوشت است و من در سالی که گذشت بد کرده ام و از خطوط قرمزت گذشته ام اما دوباره آمده ام با تو آشتی کنم ، البته این آشتی رمزی دارد و آن رمز، توبه است و توبه واقعی سه شرط دارد 1- توبه صادقانه به زبان ، یعنی به زبان بگوییم الهی العفو و این پشیمانی از صمیم جان باشد 2- تصمیم جدّی بر ترک گناه 3- جبران بدهکاریهای الهی و بدهکاریهای مردم .

امام جمعه موقت تهران افزود: پیام سوم، این است که بهترین راه گدایی ، گدایی درب خانه خداست . گدایی هر خانه ای غیر از خانه خدا ذلت است . خواستن از خدا و اولیاء خدا عزّت است .

استاد حوزه علمیه گفت: پیام چهارم این اجتماعات ، دین مداری صادقانه است یعنی از میان راه های مختلف راه الهی را انتخاب کرده ایم .

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: پیام پنجم این همایش ها ، عشق به مولا علی و خاندان عصمت و طهارت است ، عشق به مولا علی سبب عدم لغزش در صراط است ، همنشینی با پیامبر اکرم است ، دوری از گناه است ، مردم با حضور در این اجتماعات الهی به دشمنان میگویند که علی را تنها گذاشتند امّا ما مکتب علی و جانشین عامش را تنها نخواهیم گذاشت

آیت الله سیّد احمد خاتمی پس از پایان سخنرانی مراسم احیاء را با شفیع قراردادن قرآن و اهل بیت علیهم السّلام ادامه و به پایان رساند.

(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۶
https://news.masjed.ir/u/k8P
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید