پنج شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۶۶۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی

برگزاری مسابقات قرآن در آمریکا

مرکز ارتباطات بین‌الملل الکفیل وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع)، نخستین مسابقات قرآنی حفظ سوره یس را برای شرکت‌کنندگان سه ایالت «نیویورک، نیوجرسی و فیلادلفیا» آمریکا در شهر نیویورک برگزار کرد.

(پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی الکفیل، در این مسابقات ۴۰ متسابق از کشورهای عراق، ایران، لبنان، بحرین، هند، پاکستان، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی مقیم آمریکا در دو سطح کودکان و بزرگسالان در حفظ سوره یس به رقابت با یکدیگر پرداختند که بعد از اتمام مسابقات، هدایای برگزیدگان در مرکز امام علی(ع) در نیویورک به آنها اعطا شد.

حجت الاسلام شیخ محمد جواد سلامی، مدیر روابط بین‌الملل مرکز الکفیل و نماینده آستان حضرت عباس(ع) در آمریکای شمالی و جنوبی که بر این مسابقات نظارت داشت، طی سخنانی در مراسم اختتامیه این مسابقات تصریح کرد: امروز همه کسانی که در این مکان جمع شده‌اند و برای حفظ سوره یس تلاش کرده‌اند، پیروز هستند حتی اگر در این مسابقات مقامی کسب نکرده باشند.

وی با بیان این که موفقیت حقیقی تلاش برای حفظ قرآن است زیرا اجر و ثواب اخروی را به دنبال دارد، از همه شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان این دوره از مسابقات و مدیریت مرکز امام علی(ع) تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به این که در میان شرکت‌کنندگان از کودک شش ساله تا مرد شصت ساله دیده می‌شد و این امر موجب دلگرمی برگزار کنندگان مسابقات بود، وعده داد این رقابت‌ها هر سال برگزار شود.

«سید حسین البحرانی» برگزار کننده این دوره از مسابقات نیز طی سخنانی تصریح کرد: به لطف خداوند این اتفاق قرآنی زیبا برای نخستین بار با همکاری آستان حضرت عباس(ع) در نیویورک برگزار شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد این گونه برنامه‌های قرآنی موجب توسعه عشق به قرآن کریم در خانواده‌ها شود.

«سید زهیر الحسینی الافغانی» قاری و داور مسابقات نیز با اشاره به این که برگزاری این رقابت قرآنی در نوع خود موفقیت بزرگی بوده است، گفت: اقلیت‌های مسلمان از کمی فعالیت‌های قرآنی رنج می‌برند و به لطف خدا توانستیم کمی در پر کردن این کمبود سهم داشته باشیم.

حسینی اظهار امیدواری کرد که این فعالیت‌ها بتواند ما را به قرب الهی نزدیک کند و بتوانیم بذر عشق به قرآن را در قلب‌های مسلمانان بکاریم.

در پایان مدیر روابط بین‌الملل مرکز الکفیل جوایز برندگان را به آنها اعطا کرد که جایزه نفر اول و دوم در هر گروه زیارت عتبات عالیات در عراق و به میزبانی آستان مقدس حضرت عباس(ع)بود.


(پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۵
https://news.masjed.ir/u/lvd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید