دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۶۲۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور

خنداونه با حال و هوای مسجد برگزار شد

برنامه دیشب «خندوانه» با موضوع مسجد و با حضور تعدادی از خادمان مساجد استان تهران در شبکه نسیم به نمایش درآمد.

(دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۲۴

به گزرش پایگاه تخصصی مسجد ، برنامه دیشب «خندوانه» به بهانه زیبای ماه رمضان و حضور بیشتر مردم در این ماه در مساجد، با موضوع مسجد و با حضور تعدادی از خادمان مساجد و حجت‌الاسلام علی سرلک؛ کارشناس حوزه هنر و سینما در شبکه نسیم به نمایش درآمد.

پخش کلیپ‌هایی از مراحل آماده‌سازی و نظافت مساجد در «دهه تکریم و غبارروبی» به منظور استقبال از روزه‌داران و نمازگزاران در ماه رمضان، بخش‌هایی از این برنامه بود، که در آن نشان می‌داد که خادمان رسمی و افتخاری مساجد با نظافت مساجد، این خانه‌های خدا را آماده ماه مهمانی خدا می‌کردند.

حجت‌الاسلام سرلک، کارشناس مذهبی در این برنامه با ابراز رضایت از حضور در جمع خادمان مساجد، گفت: خدمت به مسجد، شغل حضرت ابراهیم (ع) بود و خادمان حتما قدر شغل ارزشمندشان را می‌دانند.

وی از خادمان حاضر در این برنامه خواست، یک روز از خدمت‌شان را تقدیم به روح پدران و مادران‌شان کنند؛ پدر و مادری که سرلک، آنان را تمام زندگی خود نامید.

پخش صحنه‌هایی از نظافت و مرتب‌سازی مساجد و گفت‌وگو با تعدادی از خادمان مساجد، فضای برنامه شاد خندوانه را پرنشاط‌تر کرد، خادمانی که گویا در حال تمیز کردن منزل خود برای استقبال از مهمانی ویژه هستند.

رامبد جوان در برنامه خندوانه، درباره راه‌اندازی «کمپین؛ هر مسجد یک جهیزیه» سخن گفت و گفت که این برنامه با همکاری نهادهای مسجدی و شرکت اسنوا در نظر دارد پویشی را در سراسر کشور راه‌اندازی کند که طی آن، مساجد با گردآوری پول از مردم محلات مختلف، هزینه جهیزیه دختران تازه‌عروس را تامین می‌کنند، سرلک نیز ابراز امیدواری کرد، تمام مساجد و مردم ایران به این پویش بپیوندند به طوری که ۷۰ هزار مسجد کشور بتوانند ۷۰ هزار جهیزیه برای نوعروسان تأمین کنند.

سرلک در ادامه برنامه دیشب خندوانه با اشاره به جایگاه فیلم در عصر حاضر، گفت: آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید تصریح کردند اگر انبیا در زمانه ما برانگیخته می‌شدند، معجزه آنها، سینما بود، وی در همین راستا از ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه درخواست کرد بخشی از سخنرانی‌‌ها و خطبه‌های خود را به تحلیل فیلم و دعوت مردم به تماشای فیلم‌های خوب و ارزشمند اختصاص دهند.

در بخش پایانی برنامه دیشب «خندوانه» رامبد جوان از سرلک پرسید چه کاری می‌توانید انجام دهید که مردم ایران را شاد کنید، که سرلک قول داد، یک شب در ماه رمضان امسال، سفره افطاری در مسجد خاتم‌‌الانبیاء (ص) تهران پهن کند تا میزبان روزه داران باشد.

(دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۲۴
https://news.masjed.ir/u/hco
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید