دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۵۲۲
گزارشگر : وحید پورتجریشی

بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی صدور حکم جائرانه آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم

مجمع جهانی اهل بیت(ع) با هشدار نسبت به اجرای حکم ناعادلانه علیه شیخ عیسی قاسم اعلام کرد چنین حکمی باعث تشدید بحران شده و آثار ناخوشایندی برجای خواهد گذاشت.

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری ابنا، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) صدور حکم علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و هشدار داد: اجرای حکم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی بحرین که مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است باعث تشدید بحران خواهد شد.

متن بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ لَمْ یحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الْکَافِرُونَ مائده 44
وَمَنْ لَمْ یحْکُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ مائده 45

با کمال تأسف و شگفتی اطلاع یافتیم در پی فشارهای آل سعود وآل خلیفه بعد از ده جلسه محاکمه صوری و بی دلیل و بدون حضور متهمان و وکلاء، دادگاه عالی جنایی رژیم آل خلیفه یکشنبه 31 خرداد ماه، حکم ظالمانه خود را علیه عالم وارسته و شخصیت برجسته و رهبر دینی و محترم مردم بحرین آیت الله عیسی قاسم و باقی متهمین این پرونده صادر کرد.

براساس حکم صادر شده، شیخ عیسی قاسم به مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار بحرینی و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم شد. همچنین حکم یکسال زندان آیت الله عیسی قاسم به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

دادگاه نظام مستبد آل خلیفه، دستور داده است اموال موجود در حساب سپرده شیخ عیسی قاسم و املاک وی که از بیت المال و حقوق شرعیه مردم می باشد مصادره شود.

متأسفانه هنوز دولت بحرین به اقدامات سرکوب گرایانه خود که با تمامی قوانین ومقررات بین المللی در تعارض است، ادامه می دهد و طبق آخرین آمار اعلام شده تاکنون تابعیت بیش از 460 نفر از شهروندان کشور بحرین لغو نموده و در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز تعداد 320 نفر از این شهروندان شهید و بیش از 7000 نفر زندانی شده اند که از این میان 1500نفر از زندانیان را نوجوانان 10 تا 15 سال تشکیل می دهند؛ همچنین هزاران نفر بر اثر محدودیت‌ها و فشارهای سیاسی، امنیتی و تبعیض های اجتماعی و مذهبی به کشورهای دیگر جهان آواره شده اند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) بعنوان نماینده جامعه بین المللی پیروان اهل بیت(ع) از موضع مسئولیت دینی و سیاسی خود، رژیم آل خلیفه را دعوت می‌کند:

1- هر چه زودتر ضمن لغو احکام جائرانه خود؛ زمینه را برای اجرای طرح آشتی ملی فراهم آورده و به خواسته های مشروع ملت بحرین پاسخ مثبت دهد.

2- لازم است تمام زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان و نیز بقیه شخصیت‌های ملی و دینی این کشور از زندان آزاد شوند. که بی‌شک آزادی این افراد برای ایفای نقش راه حل سیاسی برای ایجاد نظام سیاسی جدید در بحرین و پایان دادن به بحران چندین ساله این کشور مؤثر خواهد بود.

4- اجازه بازگشت تمام افراد تبعید شده از بحرین به این کشور داده و تابعیت بحرینی که از آنها به صورت اجباری و غیرقانونی سلب شده است، به این افراد بازگردانده شود.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر موارد زیر تاکید می‌کند:

1- ضمن تشکر و قدردانی از ایستادگی و ایثار و مقاومت چندین ساله مردم بحرین از مواضع مراجع عالیقدر تشیع، علمای اعلام اهل سنت و شیعه، جمعیت‌های اسلامی، احزاب و گروه‌های سیاسی و سازمان‌های حقوقی و اقشار مختلف مردم شجاع بحرین که در دفاع از شهدا، زندانیان سیاسی و شخصیت‌های دینی و ملی این کشور، شجاعانه و غیرت مندانه ایستادگی کردند؛ تقدیر بعمل می‌آورد.

2- مجمع جهانی اهل بیت(ع) هشدار می‌دهد که اجرای حکم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی کشور بحرین که مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است؛ باعث تشدید بحران خواهد شد و قابل قبول مسلمانان و سازمان های حقوقی و بین المللی نبوده و می‌بایست هرچه زودتر نسبت به لغو احکام صادره اقدام مؤثر و جدی بعمل آید؛ تا ستیزهای مذهبی و هویتی بر بحرین و منطقه آثار ناخوشایندی برجای نگذارد.

3- حکومت بحرین باید طبق قوانین و عرف بین المللی و معاهده‌های حقوق بشری، حق شهروندی مردم این کشور را محترم دانسته و زمینه تأمین آزادی های فردی و تعیین حق سرنوشت را به مردم خود بدهد و بستر مناسب را برای مشارکت در سرنوشت مردم خویش را فراهم آورد.

4- چنانچه بارها درخواست و تصریح گردید؛ مجدداً از شخصیت‌های دینی و سیاسی و احزاب و سازمان‌های بین المللی حقوق بشری می‌خواهیم که با بهره‌گیری از توانایی‌های حقوقی و قانونی خود از ادامه اقدامات غیرانسانی و غیرحقوقی حاکمان بحرین جلوگیری بعمل آورند. چرا که ادامه بحران در این کشور زمینه را برای بروز یک فاجعه انسانی در کشور و منطقه سوق خواهد داد که تبعات ناخوشایند آن غیرقابل پیش بینی است.

(دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۵۵
https://news.masjed.ir/u/mlm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید