یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۴۳۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

کتاب«معیارهای طراحی مساجد» منتشر شد

کتاب«معیارهای طراحی مساجد» با نگاهی به معماری مسجد از دریچه مهندسی و با توجه به معماری اسلامی و ایرانی، به همت شورای معماری مدیریت فنی و مهندسی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.

(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، کتاب «معیارهای طراحی مساجد» به شرح مشخصات فنی و مهندسی برای ساخت مسجد با توجه به معماری ایرانی و اسلامی پرداخته و پلان‌های مساجد و مختصات جغرافیایی آن را به لحاظ انسانی و مکانی توضیح می‌دهد.

بر اساس این گزارش کتاب مصور«معیارهای طراحی مساجد» در هفت فصل تدوین شده است و خواننده می‌تواند علاوه بر اطلاعات فنی و مهندسی از چگونگی طرح پلان مسجد آگاه شود.

فصل اول این کتاب به مکانیابی، وقف و احکام فقهی، طبقه بندی مساجد، برنامه فیزیکی طراحی، فضاهای مسجد و طراحی آن پرداخته است.

در فصل دوم و سوم گردآورندگان به خوبی به الزامات معماری در مساجد به همراه پلان عملیاتی پرداخته‌اند. در فصل سوم سیمای مسجد در طراحی به تفصیل شرح داده شده است.

فصول چهارم تا هفتم به تفصیل به نکات فنی و عمرانی در امر ساخت مسجد پرداخته و شرایط عمرانی و تاسیساتی ایده‌آل و منطبق بر مقرررات ملی ساختمان را شرح داده است.

یادآور می‌شود کلیه بخش‌‌های کتاب«معیارهای طراحی مساجد» با تصاویر با کیفیت توضیح داده شده‌اند. نکته‌ای که خواننندگانِ متخصص و علاقه‌مند به خواندن این کتاب را می ‌تواند ترغیب ‌کند بسط مسائل فنی به همراه پلان‌های مسجد است که به تفصیل مورد تحلیل قرار گرفته‌ است.

این کتاب می‌تواند راهنما و مرجع خوبی برای دانشجویان رشته عمران، معماری و هنرهای اسلیمی باشد. چنانکه به دلیل بهره بردن از تصاویر با کیفیت پلان مساجد مشهور ایران، این کتاب برای همه خوانندگان می‌تواند جذاب باشد.

کتاب«معیارهای طراحی مساجد» در قطع خشتی به همراه تصاویر با کیفیت توسط نشر همگامان چاپ در زمستان 95 منتشر شده است. این کتاب به مبلغ 12000 تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

                                                                                                                                                                                                          کتاب معیارهای طراحی مساجد

(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۱۹
https://news.masjed.ir/u/h79
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید