یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۸۲۸۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجدالاقصی تهران:

ائمه جماعات مردم را برای حضور در صحنه‌های اقتصادی تشویق کنند

حجت الاسلام حسین ابراهیمی با تأکید بر لزوم فرهنگسازی موضوع استفاده از تولیدات داخلی، گفت: ائمه جماعات مردم را برای حضور در صحنه‌های اقتصادی تشویق کنند.

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۰۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، امام جماعت مسجدالاقصی بر لزوم  تشویق و فرهنگ‌سازی از سوی مساجد برای حضور مردم در صحنه اقتصادی تاکید کرد و گفت: اقتصاد کشور باید توسط خود مردم  مدیریت شود و تا زمانی که مردمی نباشد، مشکلات اقتصادی مردم نیز حل و فصل نمی‌شود.

وی افزود: باید به موضوع تولید داخلی توجه شود، زیرا که توجه به این موضوع زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه می‌شود، امروز بیکاری برای جوانان به یک معضل  تبدیل شده و مشکل بسیاری از خانواده‌های کشور است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی با بیان اینکه مساجد، گسترده‌ترین شبکه‌ ارتباطی میان مسلمانان هستند و در طول تاریخ، اصلی‌ترین رسانه آنان به شمار می‌آمده‌اند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، مساجد در زمینه  مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش‌آفرینی‌های بارزی از خود نشان داده‌اند و اکنون هم با ظرفیت‌هایی که در مساجد می بینیم، می توان در این زمینه از آن‌ها بهره گرفت.

ابراهیمی گفت: ائمه جماعات با بهره‌گیری از منبر تبلیغ می‌توانند در ترویج اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند و از طرفی نیز با ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک در مساجد و ایجاد شرکت‌های تعاونی می‌توانند در زمینه اشتغال آفرینی وارد عمل شده و در مساجد و محلات نقش موثری ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون ملجاء مومنین و مرکز همفکری آنان به شمار می‌آمده است و این نقش در طول دوران انقلاب اسلامی در موضوعات مختلفی اعم از مبارزات سیاسی و جهاد نظامی، فرهنگی، علمی و پزشکی به عنوان محور بسیج مردم برای دفاع از دین و حکومت اسلامی ایفا شده است.

امام جماعت مسجدالاقصی، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه، بسیج اقتصادی، تامین جهیزیه و تحت پوشش قرار دادن محرومین و نیازمندان را از جمله اقداماتی دانست که در گذشته در بسیاری از مساجد مورد توجه بوده‌اند.

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۰۹
https://news.masjed.ir/u/qih
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید