یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۲۸۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی

بیش از 80 عالم دینی خواستار توقف محاکمه شیخ عیسی قاسم شدند

بیش از 80 تن از علمای دینی از رژیم آل خلیفه خواستند که محاکمه شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور را متوقف کند.

(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۴۲
 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، با نزدیک شدن روز محاکمه شیخ عیسی قاسم در روز 17 اردیبهشت ماه، بیش از 80 عالم دینی در انگلیس با صدور بیانیه ای از رژیم آل خلیفه بحرین خواستند که محاکمه شیخ عیسی قاسم را متوقف کند.
در این بیاینه که بر جایگاه شیخ عیسی قاسم در میان امت اسلامی تاکید شده، آمده است: وی یکی از بزرگترین علما و شخصیت های امت اسلامی است. وی عالم ربانی است که عمر خود را صرف دین، کشور و ملتش کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: شیخ عیسی عمر شریف خود را در راه تعلیم، وعظ، ارشاد، دعوت به صلح، دوری از نفرت میان طوایف اسلامی، پرهیز از هرگونه تحریک به خونریزی و حفظ منافع کشور و مسلمانان صرف کرده است.
این علما ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضعیت شیخ عیسی قاسم، از حکومت آل خلیفه خواستند که محاکمه وی را متوقف کند. 
همچنین اعلام کردند که هرگونه آسیب به وی، مشکلات و ضررهای بزرگی به همراه خواهد آورد.
بر اساس این گزارش دادگاه بحرین اسفند ماه سال گذشته جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم را به 17 اردیبهشت (7 می) موکول کرد.
وزارت کشور بحرین خرداد سال گذشته با ادعای این‌ که این روحانی برجسته شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه ‌ای» سوء استفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.این موضوع با واکنش های شدید مردم بحرین و نیز شخصیت های مذهبی و سیاسی داخلی و خارجی مواجه شد.
شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می ‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آرا به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.
بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۴۲
https://news.masjed.ir/u/rvc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید