شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۲۷۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

برگزاری اعیاد شعبانیه در کشورهای مختلف جهان

مسلمانان کشورهای مختلف جهان به مناسبت فرار رسیدن ایام شعبانیه مراسم و جشن هایی را در کشورهای محل سکونتشان برگزار می کنند.

(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۰۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، به مناسبت فرارسیدن ایام شعبانیه، موسسه فرهنگی کوثر در هلند جشن سالیانه ای را به مناسبت میلاد سه قمر هاشمی؛ حضرت امام حسین(علیه السلام)، برادر بزرگوارشان ابوالفضل العباس (علیه السلام) و فرزند گرانقدرش حضرت امام سجاد(علیه السلام) برگزار می کند

کمیته جشن ها و مناسبت های دینی با مشارکت کمیته بانوان این موسسه به برگزاری جشن سالیانه میلاد شعبانیه با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) در ساعت 19 روز شنبه (نهم اردیبهشت مصادف با 29 آوریل) در ساختمان فرهنگی کوثر در لاهه هلند اقدام می کند.

در این مراسم شیخ «حیدر عرب» درباره مناقب و شخصیت این سه بزرگوار سخنرانی می کند و سید «محمد الشرع» برای این جشن به مداحی و تواشیح خوانی می پردازد.

در همین راستا، حسینیه المصطفی در کانادا به مناسبت میلاد اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برادر بزرگوارش حضرت عباس (علیه السلام) و حضرت امام سجاد( علیه السلام) و حضرت علی اکبر(علیه السلام) امروز شنبه ساعت 18:30 دقیقه جشنی را برگزار می کند.

در این مراسم شیخ «احمد انصاری» درباره صفات و ویژگی ها این بزرگواران سخنرانی می کند و مداحان قصائد و سروده هایی را به همین مناسبت می خوانند و مسابقه هایی نیز بین حاضران برگزار خواهد شد.

مرکز اسلامی هامبورگ نیز مراسم جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را روز یکشنبه ( 10 اردیبهشت مطابق با 30 آوریل 2017 میلادی) ساعت 19:30 با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می کند.

در همین حال، مرکز اسلامی وین جشنی را به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام حسین (علیه السلام)، قمر بنی هاشم برادر بزرگوار اباعبدالحسین (ع) و حضرت امام علی بن الحسین(ع) با حضور عاشقان اهل بیت(ع) روز یکشنبه (10 اردیبهشت) از ساعت19 تا 21 در این مرکز برگزار می کند.

(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۰۲
https://news.masjed.ir/u/o87
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید