دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۲۴۱
گزارشگر : وحید پورتجریشی
یک منبع نظامی در سوریه خبر داد:

آزادسازی شهرک "حلفایا" و ۸ روستای حومه شمالی حماه و یک مسجد در شرق دمشق

یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتبانی شهرک‌ها و روستاها در حومه شمالی حماه از جمله بزرگترین مقر جبهه النصره در حلفایا و نیز مسجدی در شرق دمشق را آزاد کردند.

(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری از آزادسازی شهرک‌ها و روستاهای حلفایا، زلین، الویبده، بطیش، زور الناصریه، زور أبو زید، تپه الناصریه و تپه المنطار در حومه شمالی حماه خبر داد.

این منبع نظامی افزود، این عملیات در حومه شمالی حماه به انهدام سه انبار مهمات، سه تانک، ۳۸ خودرو و کشته و زخمی شدن صدهای تروریست منجر شد. نیروهای سوری همچنان به پیشروی خود ادامه‌ می‌دهند.

این منبع افزود، تروریست‌های کشته شده به نام‌های أحمد سعید دود، محمود عبد الرزاق جرکس، قاسم محمد أمین، یوسف العبود، حسان العبود واسماعیل بدران وابسته به گروهک موسوم به "جیش النصر" و ایاد النداف، خالد الغجرو، کمال الدیری مربوط به گروهک موسوم به "جیش العزة" هستند.

همچنین ارتش سوریه در جبهه دیگر در ادامه پیشروی داخل محله القابون در شرق دمشق توانستند مسجد امام حسین (ع) در خیابان استراتژیک الحافظ را آزاد کنند.

یک منبع امنیتی گفت:‌ نیروهای ارتش همچنین ساختمان‌هایی در محور شرقی محله القابون را تحت سلطه درآورده‌اند.

این منبع افزود، بازگرداندن القابون و بخش‌های اندکی که افراد مسلح در محله برزه در دست دارند، یعنی شکست آنها در شرق دمشق نزدیک است. دور ساختن آنها از شرق دمشق تنها با آزادسازی محله جوبر به طور کامل و پیشروی به سمت دوما و حرستا بزرگترین مقرهای تروریست‌ها در غوطه شرقی دمشق ممکن است.

(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۵۵
https://news.masjed.ir/u/kij
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید