یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۲۳۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جمعه شهریار:

مدیریت مسجد باید جهادی باشد

حجت الاسلام سالمی در همایش ائمه جمعه و جماعات نواحی شهید اشرفی اصفهانی، شهید شاه‌آبادی و امام موسی صدر گفت: امام جماعت باید با همکاری هیئت امنا و دیگر افراد مسجد مدیریتی جهادی داشته باشد. خصوصا در ایام و اعیاد شعبانیه که در پیش رو است باید مراسمات به بهترین نوع و با همکاری تک تک افراد مسجد انجام گیرد .

(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، همایش ائمه جمعه  و جماعات نواحی شهید اشرفی اصفهانی، شهید شاه آ بادی و امام موسی صدر به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران صبح یکشنبه سوم اردیبهشت برگزار شد.

در این همایش امام جمعه شهریار به عنوان سخنران میهمان، با اشاره به اهمیت اینگونه همایش‌ها و جلسات گفت: ائمه جماعات رهبران و مدیران فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: همانگونه که در صدر اسلام تمامی مسائل خانوادگی، قضایی، حل مشکلات اقتصادی، تصمیمات مهم حکومتی و حتی اعزام به جنگ در مساجد  انجام و مدیریت می‌شد، ما نیز باید این نوع مدیریت را احیا کنیم .

حجت الاسلام سالمی گفت: نباید مساجد فقط جایی برای نماز خواندن باشد بلکه مانند زمانیکه شروع انقلاب در مساجد بود و اوایل انقلاب، مساجد به سمتی بروند که مطهری‌ها و بهشتی‌ها در آن تربیت شوند.

امام جمعه شهریار در ادامه افزود : ائمه جماعات باید مدیریت تمام امور مساجد را در اختیار داشته باشند. خصوصا در بخش محتوای مسجد باید بیشتر تلاش کنند.

سالمی در پایان گفت: امام جماعت باید با همکاری هیئت امنا و دیگر افراد مسجد مدیریتی جهادی داشته باشد. خصوصا در ایام و اعیاد شعبانیه که در پیش رو است، باید مراسمات به بهترین نوع و با همکاری تک تک افراد مسجد انجام گیرد .

لازم به ذکر است نواحی نام برده شهرستان های غرب استان تهران، شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد را شامل می‌شوند.

 

(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۵۱
https://news.masjed.ir/u/se4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید