یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۲۲۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی
نماینده یونیسف در یمن:

کشورهای جهان رنج کودکان یمنی را نمی بینند

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل در یمن «یونیسف» گفت که کشورهای جهان رنج ها و سختی های میلیون ها کودک یمنی را نمی بینند.

(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری یمن (سبا)،  مریتچل ریلانیو در گفت وگو با رادیو سازمان ملل افزود: تاثیر جنگ یمن بر کودکان و خانواده های قربانیان به فاجعه انسانی بزرگی تبدیل شده به طوری که 6.8 میلیون تن در معرض گرسنگی قرار دارند.
وی شرایط کودکان در یمن را وحشتناک خواند و گفت: فاجعه در یمن غیر قابل تصور است و به همین دلیل کودکان زیادی بر اثر بیماری های قابل پیشگیری، بیشتر از گلوله و بمب کشته می شوند.
وی افزود: کودکان زیادی دچار سوء تغذیه شده اند به طوری که 2.2 میلیون کودک در حال حاضر در یمن دچار سوء تغذیه هستند و460 هزار کودک دیگر از سوء تغذیه شدید رنج می برند و اوضاع در حال حاضر وحشتناک است. 
یونیسف آماده عزیمت به ژنو برای شرکت در نشست بلند پایه روز سه شنبه است که به منظور جمع آوری کمک های مالی برای امداد رسانی به میلیون ها تن در یمن برگزار می شود. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد .
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷
https://news.masjed.ir/u/kic
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید