چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۱۹۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
اخبار مساجداستان تهران؛

آغاز دور جدید درس اخلاق روحانیون و طلاب در مسجد امام حسین(ع) / کتابخانه مسجد جامع غدیرخم بهره‌برداری می‌رسد

مسجد روحانی کلاس‌های تقویت درسی برگزار می‌کند همچنین مسجد همدانی‌ها دهه پایانی ماه رجب را گرامی می‌دارد و اختصاص اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان برای مرمت و نوسازی مسجد جلیلی از عناوین اخبار مهم مساجد استان تهران است.

(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۴:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد همه‌روزه در سطح مساجد استان تهران فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی صورت می‌گیرد که پایگاه تخصصی مسجد به‌منظور اطلاع‌رسانی این فعالیت‌ها اقدام به نشر آن‌ها در قالب بسته‌های خبری اخبار مساجد استان تهران می‌کند. آن‌چه در ادامه می‌آید گذری کوتاه بر اهم فعالیت‌های صورت‌گرفته در مساجد استان تهران در چند روز گذشته است.

فعالان مسجدی که تمایل به انتشار اخبار خود در پایگاه تخصصی مسجد دارند، می‌توانند از طریق نشانی تلگرامی @masjedonline_admin و یا شماره تلفن ثابت ۶۶۳۴۶۹۱۳ جهت اطلاع‌‹سانی این فعالیت‌ها اقدام کنند.

 

برگزاری کلاس‌های تقویت درسی در مسجد روحانی

کلاس‌های مرور و جمع‌بندی برای آمادگی دانش‌آموزان در امتحانات خردادماه سال جاری از سوی پایگاه و کانون علمی شهدای مسجد روحانی برگزار می‌شوند. 

این کلاس‌ها شامل کلاس‌های تقویتی، آشنایی با مهارت‌های حل سوالات، جمع‌بندی کل کتاب، برگزاری آزمون و رفع اشکال آن است. 

مدرسین این کلاس‌ها، استادان دانشگاه‌های کشور هستند که در پایان هر کلاس، خلاصه جزوه دروس را نیز به دانش‌آموزان ارایه می‌کنند. 

حجت الاسلام جذبی امام مسجد روحانی گفت: پایگاه شهدای مسجد روحانی به نفرات برتر هر پایه در امتحانات خرداد ۱۳۹۶، جوایز ارزشمندی تقدیم می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند هر روز یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا برای ثبت‌نام به دفتر علمی مسجد روحانی مراجعه کنند، ضمنا برای انجام ثبت‌نام اولیه باید، نام و نام خانوادگی، نام درس مورد نظر، نام پایه و معدل ترم قبل خود را به این شماره‌ها 09213743271، 09354635838 پیامک کنند.

یادآور می‌شود، مسجد روحانی در خیابان ۱۷ شهریور، پایین‌تر از میدان خراسان، خیابان شهید حدادعادل واقع شده است.

مسجد همدانی‌ها دهه پایانی ماه رجب را گرامی می‌دارد

مراسم معنوی دهه آخر رجب از سی‌ام فروردین تا نهم اردیبهشت از ساعت 6 صبح در مسجد همدانی‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ حسین انصاریان؛ استاد حوزه علمیه و نویسنده و پژوهشگر، سخنران این مراسم است.

یادآور می‌شود؛ طبق روایات و دستورات پیشوایان دین، دهه آخر رجب، بسیار پربرکت و بافضیلت است و اعمال فراوانی برای آن نقل شده است.

گفتنی است: مسجد همدانی‌ها در تهران، خیابان ری، بعد از پل ری واقع شده است.

کتابخانه مسجد جامع غدیرخم بهره‌برداری می‌رسد

محسن شکرنابی از افتتاح کتابخانه مسجد جامع غدیرخم در آستانه نیمه شعبان خبر داد و گفت: مخزن کتابخانه این مسجد با دارا بودن اصول کتابداری در دنیا در حال ساخت است و قرار است با کتاب هایی در موضوعات مختلف به مخاطبان خدمات مختلفی ارایه دهد.

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیرخم بیان کرد: همچنین سالن همایش‌های این مسجد هم با ظرفیت ۶۰۰ نفر در طبقه سوم آن در حال احداث است که همراه با کتابخانه این مسجد افتتاح می‌شود.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع غدیرخم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری (نگارستان هشتم)، خیابان مسجد واقع شده است.

آغاز دور جدید درس اخلاق روحانیون و طلاب در مسجد امام حسین (ع)

نخستین جلسه‌ از دور تازه درس اخلاق روحانیون و طلاب حوزه علمیه شهر ری، چهارشنبه، 30 فروردین از ساعت 10 تا 10:40 صبح در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی؛ تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری، سخنران این جلسه اخلاقی است. 

این جلسات اخلاقی به دلیل همسایگی مسجد و مدرسه علمیه امام حسین (ع) چند هفته یک بار با حضور استادان و طلاب برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسجد امام حسین (ع) در شهر ری، خیابان ۳۵ متری امام حسین (ع)، روبروی ستاد سپاه سیدالشهدا (ع)، کوچه صاحب الزمانی واقع شده است.

 

مسجد جلیلی در حال مرمت و نوسازی است

هوشنگ دلشاد مدیر مسجد جلیلی، از صرف اعتباری بالغ بر  800 میلیون تومان برای مرمت و  نوسازی مسجد جلیلی خبر داد و گفت: با توجه به قدمت این مسجد که بیش از 50 سال از ساخت آن می گذرد، این نیاز احساس می‌شد که نمای شبستان مسجد مورد مرمت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مرمت کاشی‌ها و آجرنمای داخل شبستان مسجد در حال انجام است و پیش بینی ما این است که کار مرمت و کاشی‌کاری مسجد تا یکسال به طول بیانجامد.

دلشاد با اشاره به اینکه هزینه‌های مرمت مسجد از طریق کمک‌های خیرین تامین شده است، گفت: در سال گذشته هم سرویس بهداشتی مسجد، حیاط و نمای بیرونی مسجد هم مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۴:۴۱
https://news.masjed.ir/u/qbz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید