چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۱۷۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد باب‌الحق:

همسایگی مساجد و حوزه‌های علمیه برکات معنوی و تربیتی برای اهالی محل دارد

حجت‌الاسلام محمد حسن نادربیگی گفت: همسایگی مساجد و حوزه‌های علمیه از دیرباز برکات و آثار معنوی، تربیتی و اخلاقی بر نمازگزاران، طلاب و اهالی محلات داشته است، ضمن اینکه موجب افزایش علاقمندی جوانان به فراگیری دروس حوزوی نیز می‌شود، بنابراین مسئولان نیز راه‌کارهای کمک به مساجد برای تاسیس مدارس علمیه را بررسی کنند.

(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محمد حسن نادربیگی گفت: همکاری گسترده میان مسجد باب‌الحق با مدرسه علمیه مکتب‌الصادق وجود دارد، همکاری و تعاملی که موجب علاقمندی بیشتر مردم به دروس حوزوی و حضور آنان در جلسات عمومی مدرسه و از سوی دیگر، افزایش انگیزه طلاب برای تحصیل و همچنین آشنایی بیشتر آنان با واقعیت‌های جامعه و دغدغه‌های مردم است.

وی افزود: برخی کلاس‌های مدرسه علمیه مکتب‌الصادق به ویژه دروس عمومی و کلاس اخلاق در شبستان مسجد باب‌الحق برگزار می‌شوند، موضوعی که موجب حضور چشمگیر مردم در این کلاس‌ها شده است، همچنین به دلیل آزاد بودن حضور عموم مردم و طلاب در این کلاس‌ها، شاهد حضور استادان و طلاب سایر مدارس علمیه نیز در این کلاس‌ها هستیم.

امام جماعت مسجد باب‌الحق، خاطرنشان کرد: مساجد، راه‌اندازی مدارس علمیه را مقدم بر تمام اقدامات خود مانند تاسیس درمانگاه، باشگاه ورزشی و ... بدانند، زیرا جامعه بیش از هر چیز نیازمند مبلغ، مدرس و مفسر باسواد و به روز است و بهترین افراد برای طلبه شدن، نمازگزاران جوان با استعداد مسجدی هستند.

نادربیگی اضافه کرد: همسایگی مساجد و حوزه‌های علمیه از دیرباز برکات و آثار معنوی، تربیتی و اخلاقی بر نمازگزاران، طلاب و اهالی محلات داشته است، ضمن اینکه موجب افزایش علاقمندی جوانان به فراگیری دروس حوزوی نیز می‌شود، بنابراین مسئولان نیز راه‌کارهای کمک به مساجد برای تاسیس مدارس علمیه را بررسی کنند.

یادآور می‌شود؛ مسجد باب‌الحق در تهران، خیابان مولوی، کوچه شهید رضا پویان واقع شده است.

(چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۱۸
https://news.masjed.ir/u/qa3
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید