دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۱۶۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد جلیلی، مطرح کرد؛

کمیته امداد با الگوبرداری از یک طرح مسجدی شکل گرفت

امام جماعت مسجد جلیلی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) با الگوبرداری از طرح کمک‌رسانی به مستمندان در این مسجد، شکل گرفت، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ نیازمند تحت پوشش حمایت‌های مسجد جلیلی قرار دارند.

(دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۳۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان حجت الاسلام سید محمد سجادی  با اشاره به تحت پوشش قرار دادن  بیش از 160 خانوار مستمند آبرومند و بیمار نیازمند توسط مسجد جلیلی، گفت: این مسجد از جمله مساجدی است که بیش از 50 سال است در امر انفاق و کمک به مستمندان پیشتاز است.

 

وی بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی (ره) که پیش از انقلاب، امام جماعت مسجد جلیلی بود به مسئولان و اعضای هیئت امنای آن، طرح ابتکاری ابداع صندوقهای امداد و صدقات را برای نخستین بار پیشنهاد داد و در این مسجد اجرا کرد، به گونهای که پس از انقلاب این طرح با الهام و الگوبرداری از مسجد جلیلی در سطح گسترده در کمیتههای امداد امام خمینی (ره) دنبال و در حال حاضر نیز اجرا میشود.

امام جماعت مسجد جلیلی، خاطر نشان کرد: گروه خدماتی این مسجد از همان زمان قبل از انقلاب به توصیه آیت الله مهدوی کنی در سه بخش گروه مددکاران، بیماران و مستمندان، صندوقهای امداد و تهیه جهیزیه مشغول به فعالیت و ارایه خدمت شدند تا در کنار انجام فعالیتهای سیاسی به مستمندان نیز کمکرسانی شود و این خدمات تاکنون ادامه دارد.

 

سجادی اظهار کرد: گروه مددکاران این مسجد، بیماران مستمند را به پزشکانی که معالجه مجانی بیماران را تقبل میکنند، معرفی می کنند و حتی هزینههای داروی آنها از سوی آن پزشکان یا از طریق مسجد پرداخت میشود.

 

وی به دیگر کمکهای این مسجد به مستمندان اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد تحت پوشش به قدری نیازمند هستند که حتی توان تامین معاش زندگی خود را نیز ندارند از این رو هر ماه در مسجد شش گوسفند قربانی میشود و گوشت آن‌ها میان نیازمندان تحت پوشش توزیع میشود.

 

امام جماعت مسجد جلیلی، گفت: کمک از طریق صندوقهای امداد مسجد، تنها بخشی از کمکرسانی به مستمندان این منطقه است، با توجه به ارتباطی که من و اعضای هیئت امنا با برخی از خیرین داریم تعدادی از خیرین به صورت ماهانه در راستای کمک به محرومین و نیازمندان، مبالغی را به این مسجد برای رسیدگی به حال این افراد پرداخت میکنند.

(دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۳:۳۰
https://news.masjed.ir/u/nJy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید