سه شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۰
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۸۰۹۸
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
آیت‌الله رئیسی در مسجد حوری تهران:

غیر مسلمان نیز علی(ع) را دوست داشت

امام جماعت مسجد جعفری کوی نصر گفت : افرادی چون جرج جرداق که مسلمان نیز نبود، علی (ع) را دوست داشت و برای او کتاب نوشته است

(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶) ۱۲:۵۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شامگاه روز 22 فروردین در نخستین سخنرانی پس از اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری که در محل مسجد حوری تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ ماه رجب ماه عبادت پروردگار متعال و اوج بندگی عبد به محضر مقدس حضرت حق است.

وی با اشاره به اینکه بنده به دعوت امام جماعت محترم این مسجد و به مناسبت 13 رجب المرجب و روز ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین (ع) در این مکان حضور یافته‌ام، گفت: قصد بنده تنها عرض ارادت به مولای متقیان است و به احترام قانون بحث دیگری جز موضوع مهم شناخت شخصیت امیرالمؤمنین(ع) نخواهم داشت چون مسائل دیگر را در زمان‌های آتی می‌شود بیان کرد بنابراین با احترامی که به شما عزیزان قائل هستم بنای مطالب من فقط حول محور شخصیت امیرالمؤمنین خواهد بود.

رئیسی با تأکید براینکه باید نسبت به امیرالمؤمنین (ع) معرفت پیدا کرد، افزود: زمینه این معرفت را هم خداوند متعال برای همه انسان‌ها مرحمت فرموده و ابزار شناخت به همه انسان‌ها عنایت فرموده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید خداوند، پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین را شناخت، گفت: امام صادق (ع) به ما یاد دادند که بعد از نمازتان از خداوند مدال معرفت بخواهید و این معرفت گاهی احساسی و گاهی تعقلی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد هم علی (ع) را می‌شناسند و هم به او ارادت دارند، بیان داشت: افرادی چون جرج جرداق که مسلمان نیز نبود، علی (ع) را دوست داشت و برای او کتاب نوشته است ولی افرادی مثل او در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم حب علی (ع) در سلوک او نیستید می‌گویند ما در مقام پژوهشگر هستیم و علی (ع) را در مقام عمل، تقوا و تمام عرصه‌های انسانی الگو و قهرمان یافته‌ایم.

رئیسی در تشریح معنای معرفت تعقلی نیز خاطرنشان کرد: معرفت تعقلی به این معنا است که تمام وجود انسان جلوه محبت باشد.

وی با بیان اینکه امروز شناخت علی بن ابیطالب (ع) و شکل‌ دادن جامعه براساس سیره ایشان مهم است، تصریح کرد:‌ این تصور به وجود نیاید که علی (ع) در جایگاهی است که بشریت نمی‌تواند او را بشناسد و از او پیروی کند هرچند شناخت کامل ایشان دشوار است ولی باید سعی کرد سیره فردی و اجتماعی جامعه را علوی کرده و در مسیر علی بن ابیطالب (ع) حرکت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا داشتند نظامی برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن امیرالمؤمنین (ع) بنا کنند، گفت: لذا بر همه دست‌اندرکاران و آحاد مردم است که شناخت امیرالمؤمنین (ع) و شناخت سیره و آموزه‌های علی بن ابیطالب (ع) را مورد توجه قرار دهند.

رئیسی با اشاره به ایام اعتکاف و فضیلت این روزها خاطرنشان کرد:‌ در ایام اعتکاف زمینه بسیار خوبی برای ظرفیت‌سازی عبد در محضر خداوند متعال است و خوشا به حال آنانکه در این 3 روز مهمان خداوند هستند.

وی ادامه داد: اعتکاف از جلوه‌های بسیار زیبای انقلاب اسلامی است و در آن معنویت‌سازی در برابر همه امواج و آسیب‌های اجتماعی و فردی ممکن می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید براینکه ما دنبال حصن حصین هستیم که خود و جامعه خود را در برابر آفات محافظت کنیم، گفت: آن حصن حصین شخصیت بزرگوار امیرالمؤمنین (ع) است.

رئیسی با بیان اینکه امروز امواج بسیاری اراده‌ها و افکار انسان‌ها را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد:‌ اگر انسان بخواهد خود و جامعه‌اش را از این بلایا حفظ کند باید پیرو آن مولایی باشد که در عبودیت، در قله، در مردم‌داری، مبارزه با ظلم و فساد سرآمد است.

وی با بیان اینکه ما پیرو آقایی هستیم که در برابر قاسطین، مارقین و ناکثین قاطعانه ایستاد، تصریح کرد: همین آقا وقتی در برابر محرومین و یتیمان جامعه قرار می‌گرفت آدم فکر نمی‌کرد که ایشان همان آقا باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خداوند متعال توفیق شناخت امیرالمؤمنین (ع) را به ما عطا کند، گفت: سیره امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند انسانیت را سیراب کند و باید از خداوند بخواهیم به ما توفیق پیروی از ایشان را بدهد تا بتوانیم خداوند متعال را بندگی کنیم.

(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶) ۱۲:۵۰
https://news.masjed.ir/u/mbd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید