چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۸:۲۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۰۸۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
نرم افزاری برای مساجد :

تولید نرم‌افزار «مکبّری» و «مسجد محمدی» / سخنان مقام معظم رهبری انگیزه تولید این نرم‌افزار بود

دو نرم‌افزار «آموزشگاه جامع مکبری» و «تاریخچه مسجد شهید محمدی اندیمشک» توسط محمدحسن یاقوت‌پور، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شهید دانش ، مسجد محمدی اندیمشک تولید شده‌اند.

(چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶) ۰۸:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن ، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شهید دانش ، مسجد محمدی اندیمشک دو نرم‌افزار «آموزشگاه جامع مکبری» و تاریخچه مسجد شهید محمدی اندیمشک را تولید کرده است.

بنا بر این گزارش محمدحسن یاقوت‌پور، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شهید دانش ، مسجد محمدی اندیمشک پبرامون تولید نرم‌افزار تاریخچه مسجد شهید محمدی اندیمشک، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران در تاریخ ۳۱ مرداد ۹۵ نکات قابل توجهی در حفظ تاریخچه مساجد بیان کردند و این نکات سرآغازی بر تولید این نرم افزار شد.

وی با اشاره به سخنان معظم له در این دیدار گفت: ایشان فرمودند: «مساجد ما یعنی مساجدی که امروز خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی هستند و غالباً سی سال چهل سال عمر دارند، یک تاریخ شنیدنی و زیبایی دارند؛ غالباً این‌جور هستند. در این مساجد علمایی آمده‌اند، ائمّه‌ی جماعتی آمده‌اند، رفتارهایی داشته‌اند، برخوردهایی داشته‌اند، مؤمنینی در اینجا آمده‌اند، جوان هایی در اینجا تربیت شده‌اند، از اینجا بسیج هایی صورت گرفته، شهدایی [داده‌اند]، پیکرهای شهیدی به این مساجد برگشته‌اند؛ اینها تاریخ است، اینها سرگذشت‌های جذّاب یک مسجد است؛ این سرگذشت‌ها را باید حفظ کرد». 

یاقوت‌پور ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری این جرقه را در ذهنم ایجاد کرد که تاریخچه مسجد محمدی اندیمشک را که مسئولیت کانون فرهنگی ـ هنری آن را بر عهده دارم، مطالعه کنم. در این راستا، تاریخچه مسجد، شهدا، هیئت مؤسس و ... را از ابتدا بررسی کردم. این مسجد در سال ۳۶ افتتاح شده بود و دومین مسجدی است که در اندیمشک ساخته شده و کانون شهید دانش دومین کانونی است که در اندیمشک راه‌اندازی شده است.

مسئول کانون فرهنگی ـ هنری شهید دانش مسجد محمدی اندیمشک افزود: این مسجد ۳۴ شهید دارد. تصاویر، مشخصات، خاطرات و زندگی‌نامه این شهدا جمع‌آوری شد. در ارتباط با شهید دانش مطالبی جمع‌آوری شد و حدیث‌هایی با موضوع مسجد به این نرم‌افزار اضافه شد.

وی ادامه داد: نرم‌افزار دیگر با عنوان «آموزشگاه جامع مکبری» است. اولین نرم‌افزاری آموزشی جامع مکبری است که شامل دو بخش عمده تربیت مربی مکبری و تربیت مکبری است. برای تنوع بخشیدن به نرم‌افزار، با مکبران حرم‌های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ارتباط برقرار کردم و صدای قرائت آنها در این نرم‌افزار بارگذاری شده است. خاطرات مکبران نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

یاقوت‌پور با بیان اینکه این دو نرم‌افزار قابلیت نصب روی گوشی‌های اندروید را دارند، اعلام کرد: این دو نرم‌افزار ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری رونمایی خواهند شد.

این فعال فرهنگی در پایان گفت: هدف از تولید این نرم‌افزار این است که بچه‌های مسجد با تاریخچه مسجد محمدی اندیمشک آشنا شوند و محتویات آن از جمله زندگی نامه و خاطرات شهدا در مسابقات کتابخوانی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این نرم افزار می‌تواند الگویی برای مساجد دیگر باشد. 

(چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶) ۰۸:۲۶
https://news.masjed.ir/u/pjj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید