یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۰۶۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید مدرس مطرح کرد:

جوانان محور اصلی جلسات اعتکاف در ناحیه شهید مدرس هستند/ یک مسجد مختص معتکفین دانش آموز خواهر است

حجت الاسلام ضائفی گفت: امسال جلسات تخصصی در مساجد برای اعتکاف برگزار شد که مهمترین ویژگی این جلسات ارتباط با جوانان بود و جوانان محور اصلی این جلسات بودند.

(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد استان تهران همچون سالهای گذشته با فرا رسیدن ماه رجب و ایام البیض خود را آماده پذیرایی از معتکفین می‌کنند. مساجد ناحیه شهید مدرس استان تهران نیز امسال مهمان معتکفین هستند. برای آگاهی از چگونگی برگزاری اعتکاف در این ناحیه گفتگویی با حجت الاسلام ضائفی مدیر ناحیه شهید مدرس داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

حجت الاسلام ضائفی مدیر ناحیه شهید مدرس با اعلام این خبر که امسال حدود 19 مسجد ناحیه شهید مدرس مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، گفت: ده مسجد ناحیه شهید مدرس به اعتکاف بانوان اختصاص یافته است و این مساجد فقط پذیرای خواهران معتکف هستند.

ضائفی با اشاره به اینکه اکثر معتکفین امسال را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند گفت: دو مسجد در ناحیه شهید مدرس به اعتکاف دانش آموزی اختصاص داده شده که یکی از این مساجد میزبان معتکفین دانش آموز خواهر است و این موضوع یکی از ویژگی‌های اعتکاف سال 96 این ناحیه است.

مدیر ناحیه شهید مدرس در ادامه گفت: مساجد امسال با شوق و انگیزه بیشتری پذیرای معتکفین هستند. با توجه به اینکه فضای اعتکاف مختص ماه مبارک رجب است و بسیاری انتظار رسیدن این ایام را می کشند، لذا برگزاری و پذیرش برای اعتکاف نیز تحت تأثیر قرار گرفته و علاوه بر فضای معنوی نظم خاصی نیز بوجود آورده است.

حجت الاسلام ضائفی ویژگی برتر اعتکاف سال 96 را حضور جوانان دانست و گفت:  کسانی که به برگزاری مراسمات در مساجد کمک عمده‌ای کردند، از قشر جوان بودند.

وی افزود: امسال آمار مساجدی که اعتکاف برگزار کردند بیشتر شده است. بخصوص در بحث جذب و هدایت جوان‌ها امسال ائمه جماعت ناحیه شهید مدرس به صورت گروهی و با مشاوره با یکدیگر به بحث اعتکاف پرداختند.

مدیر ناحیه شهید مدرس در پایان گفت: امسال جلسات تخصصی در مساجد برای اعتکاف برگزار شد که مهمترین ویژگی این جلسات ارتباط با جوانان بود و جوانان محور اصلی این جلسات بودند. این امر با کار گروهی ائمه جماعات این ناحیه به ثمر رسید و امید است که در مراسم اعتکاف امسال به اهداف معنوی که مدنظر این ناحیه و ائمه جماعات آن بوده برسیم.

(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶) ۰۹:۳۴
https://news.masjed.ir/u/t13
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید