جمعه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۰۴۹
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شیخ کلینی خبرداد:

چهار هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف در مساجد پاکدشت ثبت نام کرده‌اند/مسجدجامع امیرالمومنین(ع) پذیرای اعتکاف دانش‌‌آموزی

حجت الاسلام محمد حسینی گفت: 38 مسجد که تا کنون اعلام آمادگی کرده‌اند، 23 مسجد در منطقه شهری شهرستان پاکدشت هستند و الباقی را مساجد روستایی تشکیل می‌دهند. امسال همچنین مسجد جامع امیرالمومنین(ع) شهرستان پاکدشت پذیرای اعتکاف دانش‌‌آموزی برادارن است.

(جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۵۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد استان تهران همچون سالهای گذشته با فرا رسیدن ماه رجب و ایام البیض خود را آماده پذیرایی از معتکفین می‌کنند. مساجد شهرستان پاکدشت، ناحیه شیخ کلینی نیز امسال مهمان معتکفین هستند. برای آگاهی از چگونگی برگزاری اعتکاف در این ناحیه گفتگویی با حجت الاسلام محمد حسینی مدیر ناحیه شیخ کلینی داشته‌ایم که در ادامه می‌آید.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه تا کنون 38 مسجد ناحیه شهید کلینی برای پذیرش و برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: حدود چهار هزار نفر نیز برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند که حدود سه هزار نفر از معتکفین در این مساجد را خواهران و حدود هزار نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه گفت: از 38 مسجد که تا کنون اعلام آمادگی کرده‌اند، 23 مسجد در منطقه شهری شهرستان پاکدشت هستند و الباقی را مساجد روستایی تشکیل می‌دهند. امسال همچنین مسجد جامع امیرالمومنین(ع) شهرستان پاکدشت پذیرای اعتکاف دانش‌‌آموزی برادارن است.

مدیر ناحیه شیخ کلینی افزود: مساجد ناحیه شیخ کلینی از هم اکنون در حال آماده شدن برای مراسم اعتکاف هستند تا اعتکاف امسال به نحوی بهتر و پربارتر صورت پذیرد. مساجد علاوه بر اینکه شرایط معنوی خاصی را برای معتکفین فراهم می‌کنند، شرایط بهداشتی و حضور آنان را نیز آماده می‌سازند.

وی افزود: طی چند روز گذشته و آینده نیز جلساتی برای برگزاری هرچه بهتر این مراسمات با حضور ائمه جماعات و هیات امنای مساجد میزبان در حال برگزاری است. در این جلسات مسائل مربوط به هر مسجد جداگانه نیز بررسی و حل می‌شود.

حجت الاسلام حسینی ویژگی برتر اعتکاف امسال ناحیه کلینی را در حضور بیشتر معتکفین نسبت به سالهای قبل دانست و گفت: ناحیه کلینی در خصوص اعتکاف هرسال پیشرفت کرده است، بطوریکه امسال جمعیت جوان شرکت کننده در اعتکاف افزایش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه امسال مراسم اعتکاف به لحاظ تقویمی با تعطیلات آخر هفته منطبق شده است و از این لحاظ دانش آموزان با فراغت بال می‌توانند در مراسم اعتکاف حضور یابند. همچنین کسانی که شاغل هستند نیز می‌توانند به راحتی در این مراسم شرکت کنند. این امر می‌تواند اقبال به مراسم اعتکاف را نیز بیشتر کند.

مدیر ناحیه شیخ کلینی در خصوص معنویات اعتکاف گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اعتکاف یک امر فردی است و متولیان امر نیز باید به این موضوع دقت داشته باشند که در برگزاری مراسم اعتکاف برنامه‌های گروهی برگزار نشود. این امر باعث می‌شود تا افراد بهتر بتوانند با خدای خود خلوت کنند.

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری و درخواست معتکفین و برنامه‌ای که با مساجد نیز هماهنگ می‌شود، قرار است که چگونگی برگزاری مراسم منطبق با خواسته های معتکفین و به صورت فردی باشد.

(جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۵۸
https://news.masjed.ir/u/r1t
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید