دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۸۰۲۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد حمزه سیدالشهدا(ع) مطرح کرد:

بهره گیری از پایگاه مسجد در فرهنگسازی بستر تولید و اشتغال

حجت الاسلام فاطمی مهر مساجد را مهم ترین پایگاه برای روی آوردن به حوزه ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید در جهت بهره گیری از مساجد در راستای تحقق این موضوع تلاش کرد.

(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان: مسجد به مثابه محور و رسانه اجتماعی جهان اسلام نقش مهمی را در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کند. بسیاری از مسایل را می توان از کانال مسجد در جامعه تبدیل به یک فرهنگ نهادینه کرد از جمله مسایل اقتصادی و رویکرد اسلام نسبت به اقتصاد. سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان «اقتصاد مقاومتی،اشتغال و تولید» نامگذاری شده است، تا رویکرد اقتصادی اسلام را در عرصه عمل به نمایش بگذاریم و در این میان مسجد به عنوان عاملی نیرومند در فرهنگ سازی این مهم به شمار می آید.

حجت الاسلام امیر محسن فاطمی مهر امام جماعت مسجد حمزه سید الشهدا(ع) با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در فرهنگ سازی و تبیین عنوان«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: مساجد با استفاده از نیروها و ظرفیت های بالایی اعم از نیروی انسانی جوان می توانند در تولید و کار آفرینی نقش آفرینی کنند.

ترویج، تبلیغ و فرهنگسازی موضوع اقتصادی

 وی با اشاره به اینکه مساجد، عظیم‌ترین و گسترده‌ترین شبکه‌های ارتباطی میان مسلمانان است و در طول تاریخ، اصلی‌ترین رسانه‌ی اسلامی بوده است، اظهار کرد: در سالیان اخیر، مساجد با در دست گرفتن تحرکات سیاسی، اجتماعی و نقش‌آفرینی بارز در رویدادهایی مانند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، توانسته اند، گوشه‌ای از وظایفش را به منصه‌ ظهور بکشاند. اما با توجه به ظرفیت‌هایی که مساجد در اجتماع دارند، می‌توان در محور اقتصادی نیز از آن‌ها بهره گرفت.

امام جماعت مسجد حمزه سید الشهدا(ع) با اشاره به اینکه مهم ترین پایگاه برای روی آوردن به حوزه ترویج، تبلیغ  و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، مساجد هستند،گفت: ائمه جماعات با بهره گیری از منبر تبلیغ می توانند در ترویج اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند. از طرفی هئیت امنای مساجد با ایجاد کارگاههای تولیدی کوچک با هماهنگی شرکت ها می توانند در مساجد اشتغال آفرینی  کنند و در تحقق شعار سال و ایجاد شغل در مساجد و محلات نقش موثری ایفا کنند.

 

فعالیت آموزشی در حوزه اقتصادی

فاطمی مهر بیان کرد: از دیگر فعالیت هایی که در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد، فعالیت های آموزشی در حوزه اقتصادی است، مساجد، به دلیل داشتن پتانسیل حضور مردم در مراسمات متعدّد و در زمان‌های مختلف، بهترین مکان آموزش اقتصاد اسلامی هستند، زیرا که موضوع اقتصاد مقاومتی باید در نوع پوشش، مصارف و رفتار زندگی بویژه فرهنگسازی در خرید کالای داخلی  تبیین شود و بهترین مکان برای تبیین آنها مساجد هستند.

وی به بیان دیگر راهکار تحقق تولید و اشتغال از طریق مساجد اشاره کرد و گفت:  برقراری ارتباط میان مومنین برخوردار با مستضعفین  به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید داخلی می تواند در حل معضل بیکاری تاحدودی تاثیرگذار باشد، در این زمینه امام جماعت و هئیت امنای مساجد می توانند نقش موثری ایفا کنند.

امام جماعت مسجد حمزه سید الشهدا(ع)  تشکیل صندوق قرض الحسنه، بسیج اقتصادی، تامین جهیزیه  و تحت پوشش قرار دادن محرومین و نیازمندان را از جمله اقداماتی دانست که در مساجد مورد توجه قرار گرفته است.

 

(دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۳۸
https://news.masjed.ir/u/kkt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید