جمعه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۹۷۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معرفی کتاب؛

فاطمه زهرا(س) شادمانی دل پیامبر(ص) + نسخه الکترونیکی

احمد رحمانی همدانی با تکیه بر قرآن و آیات آن، توانسته فصول کمرنگ تری از زندگی حضرت فاطمه(س) را نمایان کند. این کتاب را حسن افتخارزاده سبزواری به فارسی برگردانده است. نسخه الکترونیکی این کتاب در همین گزارش نهاده شده است.

(جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، کتاب های بسیاری در مورد زندگانی و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) نوشته شده است. از میان آنها کتاب «فاطمه زهرا سلام الله علیها شادمانی دل پیامبر صلی الله علیه و آله» با تکیه بر قرآن و آیات آن، توانسته فصول کمرنگ تری از زندگی حضرت فاطمه(س) را نمایان کند. این کتاب را احمد رحمانی همدانی نوشته و حسن افتخارزاده سبزواری ترجمه کرده است. در ادامه محور های اصلی این کتاب می آید. همچنین نسخه الکترونیکی این کتاب در همین گزارش نهاده شده است.

فاطمه زهرا سلام الله علیها شادمانی دل پیامبر صلی الله علیه و آله

فاطمه زهراء شادمانی دل پیامبر (ص) نوشته احمد رحمانی همدانی  و ترجمه حسن افتخارزاده سبزواری است .


عناوین اصلی این کتاب شامل محورهای ذیل است:

پیشگفتار؛ فضائل مشترک حضرت زهراء (س) با پنج تن مقدس در قرآن مجید؛ فضائل مشترک حضرت زهراء (س) با چهار معصوم (ع) دیگر در اخبار و روایات؛ مناقب و فضائلی از حضرت زهراء (س) که در آغازش سوگند یاد شده است؛ فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) مسند در کتب اهل سنت؛ فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) مسند در احادیث شیعه؛ برتری حضرت زهرا (س) بر تمامی مخلوقات و پیامبران، جز رسول خدا و علی مرتضی؛ حضرت زهرا (س) بانوی زنان جهانیان است؛ کرامت و مقام و شرافت حضرت زهرا (س) در نزد خداوند؛ کرامت و والائی آن حضرت نزد پیامبر؛ مقام و منزلت حضرت زهراء (س) در نزد حضرت رسول؛ منزلت و مقام حضرت زهرا (س) در نزد علی و مباهات آن حضرت به وجود زهراء (س)؛ فضیلت مادرش حضرت خدیجه؛ انس حضرت فاطمه با مادر پیش از تولد؛ میلاد حضرت زهراء (س)؛ اسامی حضرت زهراء (س)؛ کنیه های حضرت زهراء (س)؛ القاب حضرت زهراء (س)؛ اذکار و ادعیه حضرت زهراء (س)؛ مکارم اخلاق حضرت زهراء (س)؛ سخنان و فرمایشات و احادیث حضرت زهراء علیهاالسلام با استناد به کتب شیعه و سنی؛ اشعار حضرت زهراء؛ خطبه فدکیه و شرح آن؛ مدارک خطبه فدکیه؛ گفتار بزرگان درباره خطبه؛ موضوع و محور خطبه؛ انگیزه و اهداف حضرت زهراء از ایراد سخنرانی و خطبه؛ هجرت حضرت زهرا (س)؛ ازدواج حضرت زهرا (س) به فرمان الهی؛ اخلاق خوش و رفتار نیکوی حضرت زهراء (س) با علی (ع)؛ اموال و صدقات حضرت زهراء (س)؛ مظلومیت حضرت زهرا (س) و ستمهائی که بر آن حضرت واقع شد؛ مدت زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت رسول خدا؛ علت شهادت و کیفیت وفات و انجام مراسم کفن و دفن حضرت زهراء (س)؛ زیارت و تحیت حضرت زهرا (س)؛ مصیبت های حضرت زهرا (س) در اشعار؛ منزلت و مقام حضرت زهراء (س) در پیشگاه پروردگار در روز قیامت؛ فرزندان حضرت زهرا (س)؛ خداوند ذریه و نسل حضرت زهراء (س) را بر آتش حرام کرده است؛ خادمه آن حضرت؛ کتب تالیفی درباره حضرت زهراء (س)؛ پاورقی

 فرازی از این کتاب

... ای ابوالحسن (ای علی) بدان که خداوند نور مرا آفرید، وی [ صفحه 4] تسبیح گوی خداوند بزرگ بود و آنگاه آن را در یکی از درختان بهشتی به ودیعت سپرد آن درخت درخشید، هنگامی که پدرم وارد بهشت شد خداوند به آن حضرت الهام کرده و دستور داد که میوه آن درخت را بچین و در داخل دهان خود بچرخان، حضرت این کار را انجام داد و آنگاه خداوند مرا در صلب پدرم صلی الله علیه و آله و سلم به ودیعت سپرد و بعد به خدیجه منتقل کرد و او هم مرا بر زمین نهاد و من از آن نورم آن چه را که بوده و هست و هنوز نیامده است میدانم، ای ابوالحسن مومن به نور خدا مینگرد. (عوالم العلوم و المعارف ج7/11 )

 

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی (PDF) این کتاب را از لینک زیر دریافت کنند:

 

(جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۰
https://news.masjed.ir/u/lxy
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید