چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۹۵۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیرعامل ستاد دیه کشور:

ضرورت تعامل بیشتر مساجد با ستاد دیه

مدیرعامل ستاد دیه کشور بر ضرورت گسترش همکاری مساجد با ستاد دیه تأکید و تصریح کرد: نیاز به فعالیت بیشتر نهادهای فرهنگی در زمینه فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه برای صفر شدن ورودی‌های زنان به زندان داریم.

(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور در تبیین اقدامات این ستاد در سالی که گذشت با اشاره به  اینکه این ستاد علاوه بر تلاش برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در طول سال، در مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز اقدامات ویژه‌ای را پیش روی خود قرار می‌دهد گفت: به طور مثال طی سال‌های گذشته زمینه آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) با کمک‌های خیران فراهم شد.

جولایی با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگسازی در میان اعضای ستاد دیه و خیران همواره وجود داشته است گفت: در این راستا ستاد اقدام به برپایی جلسات هم‌اندیشی با هنرمندان و بازخوانی موضوعاتی که سبب گرفتار شدن زندانیان شده کرده است تا این تجربیات در قالب فیلم و داستان در اختیار عموم مردم به ویژه بانوان قرار گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه به اجرای طرح «هر مسجد؛ آزادی یک زندانی غیرعمد» اشاره و عنوان کرد: این طرح دو سال پیش در برخی مساجد تهران اجرایی و منجر به آزادی برخی از زندانیان غیرعمد شد، اما در سال جاری به دلیل عدم همکاری با توقف روبرو شد و فقط طی ۱۶ اسفند‌ماه، در یک مسجد اجرا و موجب آزادی یک سرپرست خانوار از زندان شد.

وی بر ضرورت گسترش همکاری مساجد با ستاد دیه تأکید و تصریح کرد: این اماکن مذهبی و معنوی می‌توانند در زمینه جذب خیران همکاری خوبی با ستاد دیه داشته باشند تا این طرح به صورت کلی در سراسر کشور اجرایی شود.

(چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۵۵
https://news.masjed.ir/u/idT
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید