سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۳
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۷۹۵۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
یک نماینده مجلس شورای اسلامی:

باید از مساجد تهران، استفاده بهینه کرد

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد مساجد و حسینیه‌ها را خاستگاه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: فاصله‌ گرفتن از مساجد، موجب دور شدن از انقلاب و هویت اسلامی است.

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۳۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان: یک نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد مساجد در تهران نسبت به جمعیت آن، اندک است بنابراین باید از مساجد فعلی، استفاده بهینه کرد تا این خانه‌های خدا، خالی از نمازگزار نشوند.

حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد مساجد و حسینیه‌ها را خاستگاه انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: فاصله‌ گرفتن از مساجد، موجب دور شدن از انقلاب و هویت اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های موفق و شایسته تقدیرِ برخی مساجد کشور مانند فعالیت حوزه علمیه در جوار تعدادی از مساجد و تنظیم سند چشم‌انداز 5 ساله در مسجد ائمه بقیع (ع) تهران، افزود: معرفی چنین مساجدی می‌تواند موجب تقویت و جذب بیشتر مردم به ویژه جوانان به این خانه‌های خدا شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش برجسته مساجد در زمان حکومت حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) خاطرنشان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، مساجد را محور برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود بدانند، همانطور که در سال‌های نخست انقلاب و هشت سال جنگ، شاهد این محوریت بوده‌ایم و ادامه مسیر انقلاب نیز نیازمند توجه بیشتر به مساجد است.

مدافعان حرم برخاسته از مساجد هستند

طباطبایی‌نژاد، رزمندگان مدافعان حرم را برخاسته از مساجد دانست و اضافه کرد: مسئولان و مردم باید توجه بیشتری به مساجد داشته باشند و مسجد را صرفا محلِ عبادت و نماز ندانند، تا مصداق خراب‌کنندگان مسجد نشوند.

وی گفت: تعداد مساجد در تهران نسبت به جمعیت آن، اندک است بنابراین باید از مساجد فعلی نیز استفاده بهینه کرد تا این خانه‌های خدا، خالی از نمازگزار نشوند، این موضوع با توجه‌دادن مردم به جایگاه و هویت اصلی مسجد ممکن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیان برکات مساجد برای انقلاب اسلامی ایران و معرفی مساجد موفق به ائمه جماعات و تربیت طلاب برای مدیریت مساجد، راهکارهایی برای موفقیت و پیشرفت روزافزونِ مساجد هستند، هرچند بسیاری از مساجد، امام جماعت ندارند.

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۳۳
https://news.masjed.ir/u/kiz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید