یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۹۴۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی

مجمع جهانی اهل بیت(ع) از خشونت آل خلیفه در بحرین اظهار نگرانی کرد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل از عواقب افزایش خشونت آل خلیفه در بحرین و بروز یک فاجعه انسانی در این کشور اظهار نگرانی کرد.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۱۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نامه حجت الاسلام محمد اختری خطاب به آنتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل آمده است: این مجمع نسبت به افزایش اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در بحرین، به جامعه بین المللی هشدار می دهد که این اقدامات موجب می گردد تا روند خشونت در آن کشور افزایش یابد که عواقب آن یک فاجعه بزرگ انسانی را درپی خواهد داشت.
اختری افزود: ما بر این باوریم که هرگونه برخورد تند و جسورانه علیه رهبر معنوی مسلمانان بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم و به خصوص در صورت اقدام نابخردانه تبعید و یا زندانی کردن وی باعث ایجاد تشنج و خونریزی در آن کشور می شود.
وی از دبیرکل سازمان ملل خواسته تا درمورد آزادی عقیده و بیان تا قبل از 14 مارس سال جاری اقدام پیشگیرانه موثر انجام دهد و حکومت بحرین را نصیحت کند تا با قبول دموکراسی و احترام به حقوق شهروندی و اعطای حق رای به شهروندان بحرینی، امنیت و صلح و ثبات را برای کشور خود و منطقه تضمین کند.
وزارت کشور بحرین 20 ژوئن 2016 (اول تیر امسال) تابعیت شیخ عیسی قاسم را سلب کرد که این موضوع با عکس العمل شدید شخصیت های دینی، سیاسی عربی و خارجی مواجه شد.
دادگاه جنایی بزرگ بحرین پس از آنکه یک بار تاریخ محاکمه شیخ عیسی قاسم را 12 فوریه (24 بهمن) اعلام کرده بود در اطلاعیه دیگری نیز زمان برپایی این دادگاه را به 27 فوریه (9 اسفند) موکول کرد و در اطلاعیه ای دیگر برای سومین بار این دادگاه را به تعویق انداخت.
رژیم آل خلیفه جلسه بعدی محاکمه شیخ عیسی قاسم را 14 مارس ( 24 اسفند) همزمان با سالگرد ورود نیروهای اشغالگر عربستان به بحرین و در پی آن ویرانی مساجد و نقض حقوق بشر در این کشور اعلام کرده است.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه با مردم مواجه است.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۱۱
https://news.masjed.ir/u/m2t
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید