یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۹
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۹۴۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد

برگزاری ویژه‌برنامه تحویل سال در مساجد محوری استان تهران

حجت‌الاسلام سعید کرمی با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه عید نوروز در مساجد استان تهران در سنوات گذشته، گفت: امسال ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۶ همراه با قرائت سوره دهر و پیام رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۹

حجت‌الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد از انجام هماهنگی‌هایی با نهادهای هم‌چون صداوسیما جهت پوشش مراسمات ویژه مساجد در لحظه تحویل سال خبر داد و گفت: آیین‌نامه ویژه‌ای نیز جهت برگزاری مراسم تحویل سال نو به ائمه جماعات مساجد ابلاغ شده است و در آن نکاتی در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم مطرح شده است.

وی افزود: اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت دسته‌جمعی سوره دهر، قرائت دعا و مناجات از جمله برنامه‌های تحویل سال نو در مساجد است و پیام مقام معظم رهبری نیز در این مراسم قرائت خواهد شد.

انتخاب شعار «سال نو را از مسجد آغاز کنیم» توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به انتخاب شعار «سال نو را از مسجد آغاز کنیم» به‌عنوان شعار مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال نو گفت: پس از انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان پایگاه اصلی اجتماعی و مذهبی مورد توجه مردم قرار گرفت، سنت آغاز سال نو از مسجد به تدریج رواج پیدا کرد، بطوریکه برای کسانی که امکان حضور در بقعه متبرکه بزرگان دین را ندارند مساجد در کنار مزار شهدا بهترین مکان برای برگزاری مراسم آغاز سال نو بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: آغاز سال نو از مسجد در واقع مصداق بارز ضرب المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست» است و مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز این طرح را از سال‌های گذشته و در200 مسجد اجرایی کرده است و امسال نیز با توجه به اینکه زمان سال تحویل به زمان اقامه نماز ظهر و عصر نزدیک است این شعار را اعلام کردیم تا ائمه جماعات با همراهی هیئات امنا،کانون‌های فرهنگی وبسیج برنامه های مناسبی را طرح ریزی نمایند.

ارائه پیشنهادات مرکز رسیدگی به امور مساجد برای برگزاری مراسم تحویل‌سال در مساجد

این کارشناس مسائل مسجد با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ویژه‌ای برای برگزاری مراسم تحویل سال در مساجد گفت: دعوت از خانواده های شهدای اهل محل و تکریم و تقدیر از آنها و همچنین بهره گیری از صوت دلنشین قاریان قرآن برای ادعیه می تواند برنامه مناسبی باشد. البته بهتر است قرائت قران و دعا طولانی نشود. زیرا باید شادی و نشاط متناسب با آغاز سال در مسجد حفظ شود. همچنین با توجه به اینکه بیست و نهم اسفند سالروز پیروزی عملیات فتح المبین است میتوان از جانبازان،آزادگان و به خصوص شهدای این عملیات تقدیر و تکریم کرد.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: در فاصله بین نماز و زمان سال تحویل نیز می‌توان مداحان خوش ذوق را به کار گرفت تا در مدح و منقبت حضرت فاطمه(س)چند کلامی گفته شود. با عیدی دادن و اهدای جوایز و گل به نمازگزاران و بویژه کودکان و نوجوانان نیز می توان جلوه نشاط و شادی نوروز را افزون کرد.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۹
https://news.masjed.ir/u/juN
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید