سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۹۴۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد امام حسین(ع):

تعطیلات، فرصتی طلایی برای افزایش ارتباط مردم با مساجد است

آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی گفت: مساجد در تعطیلات عید نوروز، در شبانه‌روز، باز و محل عبادت، انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی و همچنین فضایی برای استراحت مردم باشند.

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی در خصوص نقش مساجد در تعطیلات نوروز گفت: مساجد از دیرباز تاکنون در کنار نقش عبادی و فرهنگی خود، پناهگاه، ملجا و محل استراحت مردم به ویژه مسافران بوده‌‌اند، بنابراین توقع مردم از مسئولان این خانه‌های خدا، خدمات‌دهی آن‌ها در تمامی ایام مختلف سال به ویژه عید نوروز و سایر مناسبت‌های توام با تعطیلی است.

وی افزود: مساجد باید در عید نوروز، شبانه‌روز باز باشند و محل عبادت، انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی، برپایی خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی و همچنین فضایی برای استراحت مسافران و رهگذران باشند.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: ایام تعطیل سال به ویژه عید نوروز، فرصتی طلایی برای افزایش ارتباط مردم با مساجد و استفاده آنان از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی این خانه‌های خدا است زیرا این موضوع، زمینه‌ساز تقویت جایگاه مساجد در جامعه می‌شود.

مازندرانی اضافه کرد: نهادها و سازمان‌های خدماتی مانند پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و شهرداری، فعالیت‌های خود به ویژه در مناطق مرزی، محروم و دور از شهر را با محوریت مساجد انجام دهند تا ضمن کاهش هزینه‌های خود، موجب تعمیق ارتباط مردم با مساجد نیز شوند.

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۴۷
https://news.masjed.ir/u/kfl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید