یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۹۴۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:

اندیشه های تکفیری و انحرافی نقد می‌شوند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از فعالیت پژوهشگرانی خبر داد که در راستای مقابله با اندیشه های تکفیری و انحرافی و نقد این جریان ها قلم می زنند.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت الله محسن اراکی عصر چهارشنبه همزمان با آغاز به کار کتابخانه مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده در دانشگاه مذاهب اسلامی درباره عملکرد مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با اندیشه جریان های تکفیری به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از اهداف تاسیس چنین کتابخانه ای مقابله با اندیشه های تکفیری است.
وی افزود: البته در پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع تقریب مذاهب اسلامی که در قم مستقر است، در این زمینه پژوهش هایی انجام می شود و یک گروه ویژه برای تحقیق در عرصه تفکیر و جریان های تکفیری و مقابله با آن مشغول تحقیق هستند و امیدواریم در سال های آینده دستاورد این پژوهشگران عرضه شود.
اراکی همچنین گفت: برخی موسسات و مراکزی که در زمینه مقابله با اندیشه های تکفیری فعالیت های پژوهشی دارند، می توانند از خدمات کتابخانه آیت الله واعظ زاده و پژوهشگاه مطالعات تقریبی بهره مند شوند.

** مرحوم واعظ زاده از پیشتازان تقریب بود
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب گفت: مرحوم واعظ زاده یکی از پرچمداران تحقیق و پژوهش از نظر علمی در عرصه تقریب بود و در حوزه علمی نیز جزو پیشتازان وحدت جهان اسلام به شمار می رفت.
وی افزود: واعظ زاده در حدود 70 سال با تحقیق و پژوهش تلاش کرد تا جامعه اسلامی را به همگرایی برساند و ضمن تبیین مبانی دینی، با جریان های تفرقه انگیز و انحرافی مبارزه می کرد.
اراکی اضافه کرد: عمر پربرکت او هزینه خدمت به اسلام و دین بود و لذا نام و آثار وی در این عرصه ماندگار خواهد بود و برای زنده نگه داشتن نام واعظ زاده برای نسل نو نام این کتابخانه را که یک کتابخانه تقریبی و متعلق به دانشگاه تقریب مذاهب است را به آن مرحوم اختصاص دادیم.
وی همچنین گفت: منابع علمی جهان اسلام در این دانشگاه جمع آوری می شود و امیدواریم محققان عرصه های علوم اسلامی به ویژه در عرصه تقریب مذاهب در سال های آینده بتوانند از این کتابخانه استفاده کنند.
اراکی افزود: اندیشمندان و پژوهشگران می توانند از آثار مرحوم واعظ زاده، آثار حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار وحدت اسلامی در عصر اخیر و همچنین آثار رهبر معظم انقلاب که سکاندار وحدت هستند و آثار علمای اهل سنت در این کتابخانه استفاده کنند.
کتابخانه دانشگاه مذاهب اسلامی در سال 77 با 40 هزار عنوان کتاب در علوم اسلامی شامل الهیات، تاریخ، فلسفه و فقه مقارن آغاز به کار کرد که بیشترین کتاب های این مجموعه به زبان های عربی و فارسی و در رشته الهیات با نگاه تطبیقی شیعه و مذاهب چهارگانه حنفی، شافعی، حنبلی و مالکی است.
این کتابخانه پس از برگزاری مراسم نکوداشت مقام علمی مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی با حضور دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی و شخصیت هایی همچون آیت الله محمدعلی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب، آیت الله محسن اراکی دبیرکل این مجمع و حجت‌الاسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد.
در این مراسم شخصیت های تقریب گرا همچون مولوی اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب، مولوی نظیر احمد سلامی عضو مجلس خبرگان، منوچهر متکی معاون امور بین الملل مجمع تقریب و حجت الاسلام سیدحامد علم الهدی معاون امورایران این مجمع حضور داشتند.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۳۸
https://news.masjed.ir/u/lpe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید