یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۶
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۹۴۰
گزارشگر : وحید پورتجریشی
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد:

طی یک سال گذشته تابعیت ۱۳۳ بحرینی سلب شده است

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که طی یک سال اخیر تابعیت ۱۳۳ بحرینی به دلیل انتقادات از حکومت بحرین از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ها سلب شده است.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۲۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد نقل از مرآه البحرین، سازمان دیده بان حقوق بشر نسبت از اقدامات سرکوبگرانه حکام بحرین علیه  شهروندان این کشور انتقاد کرد.

در همین راستا، «لیلی مطر» نماینده سازمان دیده بان حقوق بشر در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: طی یک سال اخیر تابعیت ۱۳۳ بحرینی به دلیل انتقادات از حکومت بحرین از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه ها سلب شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نسبت به تغییر قانون اساسی از طریق پارلمان بحرین نگرانیم؛ طبق این تغییر، به دادگاه های نظامی اجازه داده می شود که شهروندان را محاکمه کنند. معتقدیم که شهروندان نباید در دادگاه های نظامی و یا شهری محاکمه شوند. زیرا مشکل مربوط به عدم محاکمه عادلانه در هر دو نوع دادگاه است.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات بحرینی از سلب تابعیت به عنوان حربه ای برای مجازات فعالان و مخالفان و حتی علیه کودکان استفاده می کنند.

گفتنی است، رژیم آل خلیفه در اواخر خرداد ماه سال جاری نیز تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را سلب کرد و در صدد اخراج ایشان از کشور است اما مردم تحصن کرده در برابر منزل ایشان از حدود ۹ پیش تاکنون مانع این اقدام حکام بحرین می شوند.

(یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵) ۱۴:۲۶
https://news.masjed.ir/u/jL0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید