پنج شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۲
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۸۵۷
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه اشرفی اصفهانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

پیام‌های فاطمه زهرا(س) هنوز در بین مردم ناشناخته است

حجت‌الاسلام حیدری گفت: تمام گرفتاری‌های امروز ما به خاطر این است که پیام‌های فاطمیه به شکل واقعی در عالم بشریت منتشر نشد و درس‌هایی که از فاطمه زهرا(س) می‌توانستیم یاد بگیریم در بین مردم ناشناخته مانده است.

(پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵) ۰۸:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از فارس حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین حیدری مدیر  ناحیه  اشرفی اصفهانی  مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: سالهاست شعار عاشورای فاطمی مطرح است اما حقیقت قصه این است که ما باید این ایام را سنگین تر از عاشورای حسینی برگزاری کنیم چرا که حقیقت پیام های فاطمه و فاطمینه اگر به درستی منتشر می شد شاهد اتفاق عاشورا نبودیم.

وی به ویژگی های و عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد خداوند متعال، پیامبر، امامان و معصومین نیز پرداخت و افزود: همه ما در گرفتاری های خود به خداوند و اولیای الهی توسل می نماییم که خداوند متعال به جبرئیل می گوید سلام "که از اسماء مقدست است"  مرا به حضرت فاطمه زهرا(س) برسان و همانطور که همه اولیای الهی شفا بخش گرفتاری های بشریت هستند همه این معصومین در گرفتاری های خود به فاطمه زهرا(س) مراجعه می کردند که همین موضوع بزرگی و عظمت آن بانوی عالم را آشکار تر می سازد.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: در معتبرترین منابع شیعه وسنی نقل شده است که پیامبر اسلام (ص) فرمودند: خداوند به واسطه رضایت حضرت فاطمه زهرا(س) راضی و با غضب ایشان ناراحت می شود که همین موضوع از آثار اطاعت، بندگی و رعایت حریم  آن بزرگوار است و اگر بندگان خداوند سیره زندگی فاطمه زهرا(س) الگوی خود قرار دهند در واقع رضایت خداوند را جلب نموده اند.

یادگیری زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرمایه گذاری است

 مدیر  ناحیه  اشرفی اصفهانی مرکز رسیدگی به امور مساجد الگو گرفتن از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را به نفع انسان یاد کرد و گفت: قرآن و  ائمه اطهار حضرت صدیقه اطهر را الگوی مصلح عالم معرفی کرده است و همه عقلای عالم به دنبال سرمایه گذاری و سود هستند و طبق آیه تطهیر حضرت فاطمه زهرا(س) از هر گونه ناپاکی منزه است و  پیاده نمودن سیره رفتاری ایشان مسیر سعادت دنیا، آخرت و عاقبت به خیری را به دنبال خواهد داشت.

وی توجه به خانواده را مقدم تر از جامعه برشمرد وافزود: جامعه از خانوده ها تشکیل می شود و اگر تربیت فاطمی در خانواده ها به درستی اجرا شود می توانیم جامعه ای رو به سوی تعالی با اهداف بلند قدم برداریم و در کنار آن نیز با پیشه گرفتن راه تقوا شاهد نزول برکات الهی از آسمان  به سمت زمین خواهیم بود.

در 150 مسجد شهریار مراسم عزاداری فاطمین برگزاری می‌شود

 مدیر  ناحیه  اشرفی اصفهانی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری مراسم عزاداری در سطح مساجد شهریار نیز خبر داد و گفت: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از امشب در همه مساجد به خصوص مساجدی که در آن نماز جماعت اقامه می شود برنامه عزاداری برقرار خواهد بود و شهروندان محترم می توانند در نزدیکترین مسجد محل خود حضور یافته از آثار این محافل معنوی استفاده نمایند.

وی از برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: در روز شهادت، مراسم عاشورای فاطمی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد و در شهریار نیز تمامی هیات و دسته های عزاداری در مقابل امامزاده اسماعیل (ع) تجمع عاشورایی برگزاری خواهند نمود.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: امسال برنامه های  فوق العاده ای نیز در نظر گرفته شده است وهیات هایی که در مقابل امامزاده عزاداری می کنند می توانند داخل امامزاده نیز حضور یافته از سخنرانی امام جمعه محترم شهریار و مراسم عزاداری در این محفل نیز بهره مند گردند و همچنین نذری و احسان نهار و شام غریبان توسط هیات ومساجد به عزاداران ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تمامی هفت شهر شهریار برنامه های خوبی به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تدارک دیده شده است امیدواریم شهروندان متدین و ولایتمدار با حضور گسترده خود بهترین استفاده را از این ایام نمایند.

(پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵) ۰۸:۲۲
https://news.masjed.ir/u/m2i
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید