شنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۸۵۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید بهشتی مطرح کرد:

برنامه‌های مساجد ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد

حجت الاسلام کرمانی، برگزاری دوره‌های ‌آموزشی برای ائمه جماعات جدید، اجرای نهضت قرآنی در مساجد و تلاش برای جبران کمبود مسجد را از جمله اقداماتی نام برد که دراین ناحیه صورت گرفته است.

(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۰۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزاری دوره‌های ‌آموزشی برای ائمه جماعات جدید، اجرای نهضت قرآنی در مساجد و تلاش برای جبران کمبود مسجد را از جمله اقداماتی نام برد که دراین ناحیه صورت گرفته است.

حجت الاسلام محسن کرمانی با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی که  از ابتدای سال 95 به همت ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای ائمه جماعات، خدام و هئیت امنای مساجد برگزار می‌شود، گفت: برگزاری دوره های بهداشت و ایمنی و حفاظت مسجد و ارسال بسته های «رهنمون» برای خادمین مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رابطین فرهنگی و امنای مساجد از برنامه‌هایی است که از ابتدای  سال تاکنون در این ناحیه برگزار شده است.

 

کمبود مسجد در ناحیه شهید بهشتی

وی با اشاره به تعداد مساجد  ناحیه شهید بهشتی در این منطقه، افزود: متاسفانه شهر تهران از میزان مساجد، سهم بسیار کمی برخوردار است، به طوری  که میزان دسترسی به مسجد در تهران چهار هزار متر  است، در حالی که در دیگر کشورها میزان دسترسی به مسجد به 200 متر می رسد و ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله نواحی است که  آمار مساجد برای جمعیت ساکن در آن، بسیار پایین است به طوری که در این ناحیه، محله ای است که برای 20 هزار نفر جمعیت، 2 مسجد وجود دارد و سرانه  77 هزار نفر جمعیت یک  مسجد است و برای دومیلیون جمعیت این ناحیه 300 مسجد وجود دارد.

مدیرناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: البته برای جبران کمبود مسجد در تهران برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است از جمله اینکه، دفتر پیگیری نهضت مسجدسازی در مرکز رسیدگی به امور مساجد به همین منظور فعال شده است و این دفتر تلاش می کند تا با رایزنی با دستگاه ها و نهادهای مرتبط در ساخت مسجد برای جبران کمبودهای موجود در این زمینه وارد عمل شود و زیر ساخت های لازم در این زمینه را فراهم کند.

 

اقامه نماز جماعت صبح در ۱۴۰ مسجد

کرمانی در تشریح وضعیت اقامه نماز جماعت صبح در مساجد ناحیه شهید بهشتی نیز، گفت: نماز جماعت صبح در این ناحیه در 140 مسجد اقامه می شود در حالی که سال های قبل این آمار در ۷۰ مسجد بود.

وی درباره وضعیت عمران فیزیکی مساجد این ناحیه، خاطر نشان کرد: برخی از این مساجد به دلیل قدمت طولانی، نیاز به مرمت و بازسازی دارند و دو مسجد هم در حال ساخت و تکمیل هستند.

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همچنین به برگزاری دو نشست از سلسله نشست های ستارگان محراب در سال 95 برای آیت الله جلالی خمینی؛ امام جماعت مسجد احمدیه نارمک و  آیت الله حمیدی؛ امام جماعت مسجد انصارالحسین (ع) اشاره کرد که این دو از ائمه جماعات در قید حیات هستند و بنا داریم سال آینده نیز مراسم نکوداشتی برای تعداد دیگری از ائمه جماعات این ناحیه برگزار کنیم.

 

 نهضت نهج البلاغه درمساجد

کرمانی در مورد رویکرد برنامه های این ناحیه در سال آینده، بیان کرد: بحث افزایش اقامه نماز صبح، استمرار دوره های آموزش ائمه جماعات، اعضای هیئت امنا و خدام و استمرار طرح پیوند «مسجد و مدرسه» همراه با ابتکار از جمله برنامه هایی است که در سال آینده مورد پیگیری ما قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه نهضت قرآنی در مساجد در سال های گذشته مورد توجه در این ناحیه بوده است، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در سال 96 در کنار اهتمام به این موضوع، نهضت نهج البلاغه هم در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

 

(شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۰۳
https://news.masjed.ir/u/h6e
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید