دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۸۴۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع):

کمبود منابع مالی، بهانه نبود برنامه‌های قرآنی در مساجد نشود

حجت الاسلام صدارت با اشاره به کمبود زیرساخت‌های مساجد در زمینه‌های گوناگون از جمله اجرای طرح‌های قرآنی، گفت: کمبود منابع مالی، دست‌آویز برگزار نکردن برنامه‌های قرآنی در مساجد نشود.

(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، جت‌الاسلام محمد صدارت گفت: طرح‌های تفسیر، تلاوت و ترجمه نور که در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی در مساجد می شوند برای آن‌ها لازم هستند اما کافی نیستند، زیرا از سویی، برخی افراد، فرصت حضور در زمان اجرای این برنامه‌ها را ندارند و از سوی دیگر، این برنامه‌ها، جذابیت لازم را برای بعضی افراد ندارند. 

وی افزود: فراگیرشدنِ نهضت و تربیت قرآنی در جامعه، نیازمند کار بیشتر به ویژه گسترش برنامه‌ها و برگزاری مسابقات جذاب برای گروه‌های مختلف سنی است.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: باید قشرها و گروه‌های مختلف مردم را با برگزاری برنامه‌هایی که اشاره غیر مستقیم به قرآن دارند، جذب کرد، برای مثال اجرای مسابقات هنری و فرهنگی مانند نقاشی و خاطره‌نویسی با موضوعات قرآنی می‌تواند گروه‌های بیشتر به ویژه جوانان را جذب برنامه‌های مساجد کنند، زیرا افراد از این طریق طی بررسی‌ها و پژوهش‌های خود و به طور غیر مستقیم، با آموزه‌های کلام وحی آشنا خواهند شد.

صدارت با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها در مساجد در زمینه‌های گوناگون از جمله اجرای طرح‌های قرآنی، اضافه کرد: نباید کمبود منابع مالی را دست‌آویز برگزار نکردن برنامه ها در مساجد کنیم.

 

لزوم افزایش موقوفات قرآنی

وی  فراوانی موقوفات در زمینه معارف و شعائر شیعی به ویژه عزاداری در مصایب اهل بیت (ع) را مطرح کرد و گفت: هزینه کردن برای فرهنگ شیعه، خوب است ولی باید مردم را تشویق به وقف در زمینه نهضت قرآنی کرد.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: تشویق مردم برای وقف در زمینه قرآن، نیازمند جریان‌سازی و تبلیغات گسترده محیطی و نیز در فضای مجازی است.

(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۱۳
https://news.masjed.ir/u/u5m
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید