سه شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۸۳۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیرعامل خبرگزاری دانشجو مطرح کرد:

مسجدی‌ها باید برای اهالی رسانه ارزش خبری تولید کنند

هادی قاسمی با اشاره به کارکردهای منحصربه‌فرد مسجد در جامعه اظهار داشت: نمی‌شود در مسجد کار کرد ولی ارزش خبری تولید نکرد. در مساجد فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گیرد. چرا نباید این کارکردها در رسانه منتشر شود. این نیازمند تولید ارزش خبری درباره کارکردهای مسجد و اهالی آن برای رسانه است .

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۱

هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به جایگاه مسجد در انقلاب و اسلام گفت: مسجد خواستگاه انقلاب اسلامی است و مدل مشابهه هم ندارد. از مسجد برای جنگ اعزام می‌شدند و یا مسجد در کمک به فقرا فعال بوده‌اند. حتی از مسجد خدمات اجتماعی هم ارائه می‌شود و به‌عنوان مثال مساجد در حوزه ازدواج فعال بوده‌اند. وقتی هم به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هیچ جایی مانند مسجد چنین نقشی اثرگذاری را در جامعه نداشته است. حتی کلیسا هم چنین کاربردی نداشته است و در واقع می‌توان گفت که مسجد تنیده شده با فرهنگ بومی اسلامی است .

قاسمی با اشاره به وضعیت رسانه‌هایی که علیه مسجد فعالیت می‌کند تاکید کرد: متاسفانه ما مرعوب این صحنه آرایی که در سال‌های اخیر و عمدتا با همین ابزارهای رسانه جدید در کارکرد زدایی و حس این که مسجد و مسجدی نمی‌توانند اثرگذار باشند شده‌ایم و حتی خود ما هم به عنوان اهالی رسانه بر این آتش دمیدیم و خواسته یا ناخواسته کاری کردیم و این صحنه را به جایی رسانده‌ایم که افکار عمومی این باور غلط را قبول کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: ما داشته‌های که خود داریم را از دیگران طلب می کنیم و به نظر من باید یک باز خوانی و رجعتی در امور فرهنگی اتفاق بیفتد. اهل مسجد باید برای اهالی رسانه ارزش خبری تولید کنند و این یکی از کارکردهای بچه‌های مسجد برای رسانه‌هاست. نمی‌شود در مسجد کار کرد ولی ارزش خبری تولید نکرد. در مساجد فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گیرد چرا نباید این کارکردها در رسانه منتشر شود. این نیازمند تولید ارزش خبری درباره کارکردهای مسجد و اهالی آن برای رسانه است .

قاسمی در پایان به نقش بچه های مسجد و ارتباط آنها با اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: بچه‌های مسجد باید اهالی رسانه را با کارکردهای مسجد درگیر کنند. فعالان مسجدی باید اهالی رسانه را بیدار کنند و اهالی رسانه هم باید در جاهایی از مسیر رسانه‌ای که در پیش گرفته‌اند برگردند.

(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۰۱
https://news.masjed.ir/u/m0c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید