یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۸۲۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران:

مشکل تملک زمین، ساخت مسجد در پایتخت را با مشکل مواجه کرده است

مجید شایسته در زمینه مشکلات و موانعی که در ساخت ۴۰۰ مسجد محلی در تهران به وجود آمده است، گفت: سیاست شهرداری تهران در این راستا بوده است که با مشارکت مردمی در ظرف 4 سال، اقدام به ساخت این مساجد کند، زیرا که این مهم به تنهایی وظیفه دولت و شهرداری نیست.

(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان: دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران، گفت: تملک ۲۱۸ زمین برای ساخت مسجد در این شهر فراهم شده است.

مجید شایسته در زمینه مشکلات و موانعی که در ساخت ۴۰۰ مسجد محلی در تهران به وجود آمده است، گفت: سیاست شهرداری تهران در این راستا بوده است که با مشارکت مردمی در ظرف 4 سال، اقدام به ساخت این مساجد کند، زیرا که این مهم به تنهایی وظیفه دولت و شهرداری نیست.

وی در ادامه به بیان موانعی که در ساخت این مساجد در تهران به وجود آمده است، اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در شهر تهران در ساخت مساجد با آن مواجه هستیم، کمبود زمین و مشکل تملک زمین برای ساخت آن‌ها است.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: 218 زمین برای ساخت ۴۰۰ مسجد محله ای،  شناسایی شده و  ساخت این مساجد در دستور کار است و در حال حاضر پیگیر تملک قریب به 80 زمین دیگر نیز هستیم و برای آن که در ساخت آن‌ها با مشکلات معارض و مالک شخصی روبرو نباشیم و امکان ساخت مساجد در این زمینه ها فراهم شود، پیگیر مراحل حقوقی آن‌ها هستیم.

شایسته اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که ساخت مسجد توسط خیرین و مردم انجام شود و دولتی در ساخت مساجد حضور نداشته باشد و تنها مقدمات ساخت مساجد را فراهم کند، در قانون برنامه ششم توسعه هم بر این مساله تاکید شده است که شهرداری ها و نهادهای مرتبط با مساجد، امکانات لازم از جمله زمین برای ساخت آن‌ها در شهرها، جاده‌ها و مسیرهای تردد به شهرها را برای مردم میسر کنند. 

وی با تأکید بر اینکه تقبل ساخت 400 مسجد پس از پذیرش ساخت، 72 مسجد از سوی شهرداری تهران صورت گرفت، گفت: با توجه به اینکه کمبود مسجد در تهران یک معضل جدی محسوب می‌شود، ساخت این 72 مسجد نیز نتوانست کارگشا باشد و بدین منظور شهرداری تعداد مساجد مورد نظر خود را به عدد 400 رساند.

دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهرداری تهران، به موضوع تکمیل و تجهیز مساجد هم اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران جدای از تملک زمین برای ساخت مسجد، تلاش می کند که مساجدی که نیازمند تجهیز، مرمت و بازسازی هستند را نیز مورد تعمیر قرار دهد، به عنوان مثال، شبستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی مساجد را مورد مرمت قرار  می‌دهد تا مردم در محلات به راحتی به این خانه‌های خدا با امکانات و سرویس‌های خدماتی بهتری دسترسی داشته باشند و مساجد به شکل بهتری به مردم خدمات ارایه دهند و امکانات جانبی مساجد به راحتی در اختیار مردم قرار گیرند زیرا همین مورد عاملی برای حضور بیشتر مردم در خانه های خدا است.

(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۱۹
https://news.masjed.ir/u/16z0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید