یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۲
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۲۷۸۲۱
گزارشگر : محمد قدس
در گفتگو با حجت الاسلام حسینی مطرح شد:

بررسی وضعیت طرح ها و برنامه های مساجد ناحیه شیخ کلینی

مدیر ناحیه شیخ کلینی با بیان جزییات طرح نهضت قرآنی و وضعیت اقامه نماز جماعت صبح در ناحیه، از تکمیل مراحل اولیه ساخت 6 مسجد جدید در این ناحیه خبر داد.

(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۳۲

پایگاه تخصصی مسجد / محمد قدس: حجت الاسلام و المسلمین محمد حسینی، مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد در تشریح وضعیت برنامه های مساجد شهرستان پاکدشت گفت: در سال جاری در خصوص ثبت اطلاعات ائمه جماعات در سامانه سجم اتفاق خوبی در ناحیه افتاده است و بالغ بر 98 درصد از اطلاعات ائمه جماعات در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در ناحیه ما 7 مسجد در سال جاری طرح نهضت قرآنی را از یک تا چهار شب در هفته در غالب کرسی های تلاوت و تفسیر پیش بردند، گفت: مساجدی هم از قبل این برنامه ها را داشتند که مدت هاست جای خود را باز کرده و ادامه دارد.

مدیر ناحیه شیخ کلینی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برگزاری دوره های آموزشی کارگزاران مسجد گفت: دوره های آموزشی ایمنی خدام مورخ 12 مرداد، دوره آموزش بهداشت مسجد ویژه خدام مورخ 14 شهریور و دوره ایمنی و حفاظت فیزیکی مسجد ویژه خدام مورخ 4 بهمن برگزار شد و دوره آموزش امنای جدید الانتصاب هم 23 مهر ماه برپا شد. علاوه بر این خدام جدید الانتصاب هم برای آموزش به تهران اعزام شدند و ائمه جماعات هم دوره تخصصی احکام را در حرم حضرت عبدالعظیم گذراندند.

وی با اشاره به اینکه در ناحیه شیخ کلینی  6 مسجد در حال ساخت و 2 مسجد در حال بازسازی است، خاطر نشان کرد: میانگین درصد پیشرفت ساخت این مساجد بین 30 تا 40 درصد است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه در سال 94 نماز جماعت صبح در 24 مسجد این ناحیه انجام می شد که امسال 6 مسجد به این تعداد اضافه شده است، اضافه کرد: یکی از دلایلی که برخی مساجد نماز جماعت صبح را در مسجد برپا نمی کنند بعد مسافت منزل امام جماعت تا مسجد است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله النمر در مسجد صاحب الزمان(عج) پاکدشت که در غالب سلسله برنامه های ستارگان محراب و در دیماه برگزار شد، گفت: برای سال آینده هم قصد داریم چند امام جماعت شناخته شده و خدوم را برای تقدیر به مرکز معرفی کنیم.

مدیر ناحیه شیخ کلینی در ادامه آموزش را از چالش های جدی مساجد دانست و عنوان نمود: بحث آموزش کارگزاران مسجد را در همه سطوح باید ادامه دهیم و علاوه بر این مباحث مربوط به مشاوره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. البته همه فعالان مسجد مورد اعتماد و توجه هستند اما به نظر می رسد در حوزه مشاوره باید توجه خاص داشت که اگر کمبودی در مسجد وجود دارد با مشاوره تکمیل شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که از همان روز اول در ناحیه پیش بردیم و در جلسات اداری شهرستان پاکدشت تاکید کردیم، تثبیت جایگاه امام جماعت به عنوان راس هرم مدیریت مسجد است. این موضوع در شهرستان پاکدشت تثبیت شده است و مشکلی در این زمینه نیست. اما قدم بعدی این است که باید خود ائمه جماعات مدیریتشان را در مساجد تثبیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی درباره وضعیت ساعت باز بودن مساجد اظهار کرد: برخی از مساجد ناحیه ما که نزدیک جاده ترانزیت امام رضا(ع) هستند ساعات بیشتری در روز باز هستند و به نمازگزاران و و مراجعین خدمت می کنند. اما مساجد داخلی شهر و روستا به خاطر اینکه مراجعین کمتری دارند ساعات کمتری را در روز باز هستند. گذشته از این دو مسجد در ناحیه ما هستند که تنها اواخر شب در آنها  بسته می شود و بیشترین خدمت را به نمازگزاران و مراجعین ارائه می دهند.

(یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵) ۱۰:۳۲
https://news.masjed.ir/u/w7r
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید