شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۸۱۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی

نخستین مسجد آتن تا دو ماه آینده افتتاح می شود

ساخت نخستین مسجد رسمی شهر آتن، پایتخت یونان، پس از دریافت مجوزهای لازم در ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد و به گفته مسئولین مربوطه، تا دو ماه آینده این مسجد افتتاح خواهد شد.

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ابنا، بعد از یک قرن، سال گذشته میلادی، ساخت نخستین مسجد رسمی مسلمانان، مجوزهای لازم را دریافت کرد.

کار ساخت این مسجد که در شهر آتن، پایتخت یونان بنا می شود، از ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد و به گفته مسسولین مربوطه، تا دو ماه آینده از آن بهره برداری خواهد شد.

پیمانکار این ساختمان، روز گذشته (سه شنبه) با اعلام این خبر گفت: بنای اسکلت فلزی این سازه به طور کامل ساخته شده است و اکنون در مرحله نازک کاری قرار داریم.

محل قرارگیری ساختمان نخستین مسجد رسمی یونان، در مرکز شهر آتن قرار گرفته است.

سال گذشته پارلمان یونان طرحی را به تصوریب رساند که طی آن، اجازه ساخت مسجد برای مسلمانان صادر شد و پس از تخصیص زمین برای این منظور، مشکلاتی در روند اجرای این طرح رخ داد و در نهایت، با دخالت پلیس و واگذاری کامل زمین مربوطه به مسلمانان، کار ساخت آن در ماه نوامبر گذشته از سرگرفته شد.

طبق دستورات صادر شده، این مسجد دارای مناره نخواهد بود و ارتفاع آن نیز در حد دیگر ساختمان های مجاور آن خواهد بود.

مسجد شهر آتن که ساخت آن با هزینه ای بالغ بر ۸۸۷ هزار یورو به پایان خواهد رسید، گنجایش ۳۵۰ نمازگزار را دارد و علاوه بر فضای عبادت، پارکینگ اختصاصی و زمین بازی نیز دارد.

شایان ذکر است، مسلمانان یونان بیش از ۷۰ مسجد زیرزمینی و مخفیانه دارند که پس از اتمام بنای مسجد رسمی شهر آتن، تمام این مساجد باید مجوز های رسمی را برای ادامه فعالیت خود دریافت نمایند.

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۵:۰۱
https://news.masjed.ir/u/1cEq
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید